söndag, oktober 23, 2011

Sunday

Heej =)

Jag lever, tränar, äter, sover.

Skolan går sådär. Har nog valt fel, rejält fel. Ibland känns de rätt, men så ska de inte kännas. Handlar mycket om konstens design, jag är mer intresserad av bilar, teknik, uppbyggnad, produktion, skisser, logiskt tänkande. Även om design kan vara konst i många sammanhang så är det inte det i mitt fall.
Men eftersom design i sig är så brett så är de svårt att pricka in rätt utbildning. Men jag ogillar konst så mycket att jag mår dåligt när jag är på skolan. Älskar klassen, älskar vissa lärare. Vissa gör verkligen spår i själen på mig. Helt underbara fantastiska människor jag träffat på!

Fårse hur ja gör. Kollar jobb för fullt. =)

Jag drömmer mig bort varje gång jag åker alla de milen i bilen till skolan, bland gårdar , skogar och ängar. Jag hör hemma där!! detta är inte jag att bo  här .. Jag hör hemma bland djuren och naturen. Inte bland elaka grannar och ghettobarn på moppar som förstör och sprider rädsla bland grannskapet.

Jag får ett lugn av att se skogen. Ljuset sippra mellan grenarna, se hästarna släppas ut i hagen när daggen/frosten ligger på gräset tidigt på morgonen. Höra korna roma åt sina kalvar  och mysa med varandra.

Jag vill inte se in i grannens hus, eller slåss om parkering. Jag vill inte tänka på någon annan än mig själv! I värsta fall min partner (ha ha) och min lilla stuga.

Jag misstrivs i livet av att inte få vara jag. Men jag älskar livet och jag älskar att jag får längta, att jag FÅR drömma. Men jag blir lite deppig av att inte komma närmre de jag vill.
'Jag står stilla och trampar....



Men vf ska man få allt man vill?

Inga kommentarer: