onsdag, januari 25, 2012

Fråga

Martin skriver:
hej Julia, måste kännas grymt skönt när de går framåt även de dåliga dagarna,

Jag har en liten fråga, Vad kan man göra för övningar i hemmet då man är mkt på resande fot och inte har tillgång till gymmet? mer än powerwalka 5dagar i veckan

tack på förhand

Hej Martin!
Oj ja tränar aldrig hemma, men jag vet att de går. Men ja har ingen drivkraft till ensamhetsträning.
Men använd en stol och håll i sitsen så benen på stolen är rakt ner. Böj sen och gör knäböjj 3x15.
Stå på underarmarna och gör plankan-delux genom att börja "prommenera" en hand i taget , upp på handflatan och sen upp på handflatan på den andra. Sen ner på underarmarna igen och fortsätt gå så.  Höger, vänster,höger vänster. Höften får inte röras! Stel kropp och bara armarna pendlar från stående till böjda. 1min
Ta något tungt och cykla med benen när du ligger på rygg o tränar mage  och ta de tunga föremålet till motsatt sida och gör de snabbt. 3x15
Ta samma tunga föremål och höj den över huvudet samtidigt som du gör utfall.


Jaaaa kan skriva övningar i all evighet, hehe Där har du några =D fortsätt pw..grymt!

1 kommentar:

Martin sa...

Hej tack så hemskt mkt för inlägget och att du tog dig tid att svara till mig!!

jag körde första passet idag och shit de e fan jobbigt... följt av en ower walk... tack för tipsen och vi hörs säkert igen för fler spännande roliga övningar.. ska fortsätta läsa din blogg...

och du är GRYM!!