onsdag, mars 07, 2012

Ameeeen haallååååååå

Hej =)

1 vecka med influensa blev de.
Hääärliga tider.
Helt lamslaget med 40 graders feber, tjocking hals och öronvärk. 5e dagen gick jag till akuten och läkaren sa att de inte visade något på proven. Troligtvis så hade min kropp klarat de själv, alltså att jobba bort både halsfluss och öroninflammation. Hon sa att de kan bero på hur hälsosam man är. Wohooo...Min kropp besegrade de tuffa UTAN penicelin.

*STOLT!!*

Detta är ju drömmen. De kommer ja leva på länge. Har haft halsfluss miljarder ggr och aldrig läkt de själv utan jag har behövt penicilin snabbt. Men inte denna gång. Wooopaaaaaa =) HEALTHY LIFESTYLE!!


Dessutom va ja på Plastikkirugmottagningen igår för oss med missbildningar och andra typer av fel..
Jag va så nervös innan ja skulle gå in. Att ja svettades och flackade med blicken.

När jag blir uppropad ser jag en av mina favorit sköterskor, en som hjälpt mig genom åren där. Stöttat, pratat, tagit stygnen nästan varje år ja gjort en operation osv. Senast jag såg henne va i sommras när jag la in fett i överläppen där ärret sitter. Då ville den inte läka, fick blåsor, herpes och hela faderittan och de läckte ut massa var. Jag sprang där rätt ofta och hade de jobbigt  (och dessutom jobbade på café med en sådan läpp). Hon va så underbar och nu när hon såg  mig så kramar hon och berömmer hur fin jag är, alltid så fresh och fin. Värmen i mig går inte att beskriva.

Alla i väntrummet ler sådär varmt som bara "Vi" kan. Och med de menar jag föräldrar/patienter som FÖRSTÅR hur en som opererats sig mycket OFTA känner, då dom själva är där med sina barn som har samma missbildning,  el  brännskadade, cancer patienter som har ärr överallt och såklart sådana som jag som numera går dit utan en föräldrer....de finns en viss förståelse i "VI" som varit med om plastikkirugi av detta slaget.

Väl inne i rummet så pratar vi om hur läppen läkt och sen var de min tur , att ta upp de med min näsa. Att den gör ont och att ja vill operara bort de som gör ont. Han klämde på näsan och de vattenfylldes i ögonen. Så ömt var de. Och de såg han, så nu är en tid bokad, kommer ta en tid innan ja får den men de är sååå skööönt att få de fixat!!! TACK!!!

Det är med mitt andra problem vågade ja inte ta upp. Blev för feg och för glad av att han sa ja till de ena, så ja ska prata med han när de börjar närma sig. ;) Smider planer ;)

Nu får ni dagens Julia i bilder. Vårfresh i håret och naglarna.





Pussssss

1 kommentar:

Martin sa...

Hej Julia. Vad glad jag blir för din skull att allt löst sig till slut. Och de där med halsduks de är inte ngt att skoja om men fan vad man blir glad när man kan klara de själv. Jag hoppas iallafall att du är frisk och kry nu och kan återgå till allt det roliga som finns i vardagen som man ibland inte ens tänker på! Kämpa på !!!