fredag, april 13, 2012

Just nu..

I mer än 2 år har jag varit vegeterian..och här i detta nu sitter jag med magen full med grillad kyckling och Parmaskinka
"Allt för djuren" -filosofin har jag levt i 2 år och trivts med, men de två senaste dagarna har suget efter kött varit enormt.
Och nu sitter jag har, lite skärrad och nervös. Vad vill jag säga med detta?
Vegeterian eller inte? Hmmmm hjälp
Jag är så trött på de jag äter
I 2 år har jag ätit för att få i mig föda, inget är lika gott som kött
Dessutom slog de mig att jag ätit gelatin och löpe som finns i ostar ..vilket är döda djur, och då har jag ju ändå stöttat slaktindustrin. Även om hjärtat mått bra av att tro att jag inte dödade djur, så har jag ju gjort de.
Likabra att äta och njuta.
 Man kan vara djurvän ändå...eller?....
Ångestn i mig just nu är grotesk....
Grät efter ja mölat i mig allt kött.

Inga kommentarer: