onsdag, december 15, 2010

Heeey allaaa där ute i ISKALLA-kylan.

Livet rullar på...minst sagt.
Vilket stor vändning detta blev.
Från att tro att man ska bo hemma i 1 år (minst) till, så drog jag snabbare än snabbast ur boet, bland tryggheten och närhet till jobbet, bort till möjligheternas BÄLLSKÄR.
Älskar mitt område. Olikt från vad jag är van vid. Men gör absolut inget!
Eriksberg : Nybyggt, trendigt, lyxigt, nära till allt.Bara svennar,äldre eller trendiga unga familjer. Bussen går var 5e minut till stan. etc etc etc. Eriksberg är perfektion.
Bällskär: Äldre/nya villor med välansade häckar och fasader, pittoreska små villor, gigantiska påkostade villor, långt ifrån allt, ingen nattbuss i området(finns i grannområdet 8 min ifrån), bussarna går sällan, nära till Backaplan och världens vackraste utsikt över GBG som Eriksberg aldrig skulle komma i närheten av.Blandade folk av alla slag, mkt svenskar, men även invandrare som verkar ha de gott ställt och är allmänt underbara mot mig.

Ja alltså dag för dag lär jag mig saker om mitt nya boende och dess område. Mina grannar och mina busstider och förbindelser.

Lägenheten eller tjaaa,, rummet ;) börjar komma iordning. Docck inga kanaler eller matbord. Men lånemöbler är på plats tillsvidare och de funkar bra.
Jobbar och extrajobbar så jag kan köpa egna saker snart. Ska bli underbart!

Jag hoppas ni har de bra.
Som ni fattar så har träningen inte kommit i prio ett, även om de behövs för en och annan lussekatt slinker i mig per dag (DAMIT!!!)
Men är snart tillbaks igen.

Pusss på er!!!

Inga kommentarer: