tisdag, juli 26, 2011

Fina dag.

Jag har haft en underbar dag,.
Möblerade om igår, får fan inte till de här hemma. Men nu kan de va klart. Nu ska bara den fondväggen som finns här bort och bytas mot något mer JAG. Sen ska sängens kläder bli något annat än vitt. Allt blir så djjävulkt vitt här hemma. Köpte gröna gardiner på indiska idag. Så fina!!

Nu  vill jag ha en ny tapet, v-rum bord och lyckta. Plus guldiga maffiga ramar med foton.

Idag pratade jag med mamma om att skaffa katt. Men efter många diskussioner så kom vi fram till något annat mer passande mig. Undulat! Hade ju min lillkille som dog. Har  bur, mat osv.

Så vi drog till zoo bara för att kolla läget. Vi såg en skrutt som allla hackade på, stog på och tryckte in i väggen.Den lillen som de andra ryckte bort fjädrarna på och nöp av stjärtfjädrarna från. Den sa inte ett knyss. Men den var sååå vacker, vackra färger och teckningen på ryggen är som en tavla. Bland alla Blåa och gröna undulater, så fanns denna vackra. Han som alla hackade på. Han var jag tvungen att ha, om inte rädda från den skiten!! Han ska få livet hos mig, han inte fick där. Massa mys och uppmärksamhet.

Så jag gick därifrån med en ask med en pippifågel, oväntat!!
 Nu har jag en sambo igen. En tjej eller kille vet jag inte. Men tror kille.

Namn vet jag inte än. De kommer väll =)

Han låg på golvet en bra stund. Sen satte jag in en skål med mat. Han är ju bara 7 veckor min lille bebis, så han är inte den bästa på att flyga till skålarna med mat. Han klättrade upp till pinnen efter ett tag.
Men han blundar knappt, vrider knappt huvudet, är bara helt stilla med chockade stora ögon.

Han kommer väll blomstra om några dagar =)




Puss på er

Inga kommentarer: