fredag, april 18, 2008

Hmm..

Hej goingar!

Haft en jätte bra dag, nog pågrund av att det var soligt och underbart ute =)
Fast det är kallt och kyligt i vinden, vilket inte så mångade hade snappat upp idag. En kille i skolan, hade gröna badshorts idag, hmm?!..Fast pälsen på bena kanske va som byxer (HAHA)
Hade prov idag, tror det gick OK. hoppas så inenrligt att jag får Godkänt!!
Fick reda på att min lärare Charlotte ska flytta till mitt område! I Love her! YES! haha, Hon kommer aldrig bli av med mig.! Hon är så grym som person och som lärare. Hon VET hur man ska vara som lärare. Inte döma och lära ut bra på olika sätt.

Hon ska flytta hit med sin flickvän och deras inneboende, (snygge gayen hon träffade på ett homomöte) haha som hade en lektion med oss i sexualkunskapen i ettan. Haha, alla drägglade. Tänk att gay-män alltid e heta(oftast) haha
Paulina, goingen , frågade Charlotte idag
" Hur gay är han Charlotte?, Är han försen att ändra? ;)" hahahaha.
Charlotte skrattade gott, och svarade. Ne du! Det går INTE att ändra honom =)


Från ingenstans kom jag att tänka på idag. Undra om jag ska öppna mig en lite butik, med saker jag verkligen brinner för. Inreda med min stil och ha en liten liten söt affär, med bara bra priser som alla har råd med. Barn med sina veckopengar, eller vuxna med sin medel-lön.
Jag är ändå grym på marknadsföring, jäkligt social(har märkt det när jag jobbat i affär)
Jag kan sälja, men fortfarande inte va jobbig. Utan kunna säga sanningen, men på ett bra sätt så att kunder gärna vill komma tillbaks.
Visst blir det säkert jobbigt de första åren, då man jobbar konstant. Men sen har jag hört att det jämnar ut sig. och blir bara positivt utav det.

Mycket eget tänkande. Egna val. Och jag kan ha min hund på jobbet.
Kan kanske sälja Eko-Halsband till djur, parfymer, lite inredning, coola saker som är kul att ge bort om man ska på middag, kalas eller annat. Finns mycket sånt nuförtiden. Gälelr nog bara at hitta ett bra ställa där sådant saknas.. SÅ dessutom kan man lilla vovve va levande modell bakom disken=) hehe
Kan anställa vem jag vill, utifrån PERSONLIGHET. Och inte betyg. Kundskap är såklart ett måste. Men att ha mvg i allt är inte nödvändigt.

Kan INGET om ekonomi, för att jag inte riktgit brytt mig. Men det blir nog roligare om jag har något att sträva efter. Att lära sig något man MÅSTE kunna, då brukar det gå att lära sig. Just nu så kan jag bara inte ta in Ekonomi-lektionerna. Min lärare lär ut som om man är dumihuvudet. Säger jag att jag inte fattar. Läser han en gång igen. LÅNGSAMMARE! herregud! Eller fattar jag inte det. Tar han ett fruktansvärt dåligt exempel och tror jag skall förstå. Lär mig lättare med en pedagogisklärare.(Alla borde göra ett test innan dom blir lärare, klarar dom INTE det pedagogiska testet, så är dom inga lärare) Jag lovar. HÄLFTEN hade kuggat på det.

Detta är såklart bara en tanke jag har. haha som ALDRIG kommit uppförrut. Den slog mig bara idag. Och för mig är den självklart rolig att tänka på. Drömma sig bort lite.

Jätte kul och tänka på faktiskt=)

Har inte direkt gillat att jobba i affär. Långa dagar och jobbigt att vara trevlig hela tiden. Och mycket skit göra.
Men efter jag pratat med min moster Pia, som är flygvärdinna. Så sa hon att man kommer in i en roll, en roll som man knappt märker av, den bara är där. Brinner man för det man jobbar med som hon gör. SÅ funkar det. Men jag som inte har gillat och jobba med det jag jobbat med. Då blir det för PÅKLISTRAT. Ingen sanning bakom något man säger. Vilket jag känner igen!
SKulle jag brinna för det i min affär, är det ju kul och sälja det. Rekomendera och marknadsföra det skulle inte vara påtvingat. För jag vill verkilgen att dom ska ha/testa det jag har.

Jaaa ni! Detta är rätt stort för mig att tänka på. Men en kul idee. Skulle jag vilja plugga till något, så har jag möjlighet till det. Livet är inte slut om jag skulle misstrivas som en egen företagare.

Jag längtar så tills jag blir stor(Stor för mig är att jobba, ha bil och lägenhet) hihi. Vill ha mina operationer. Kunna planera mitt liv. Just nu är det bara drömmar som svävar i mitt huvud.

Nu ska jag logga ut här. Sitter och pratar medksom har 2 veckor kvar tills en bebis kommer. Hon ska ha "Babyshower" på söndag. Där man kan köpa allt möjligt till sin bebis. Typ allt man behöver, så har min förhoppningsvis vänninor som har barn eller ska ha. Men ska man verkligen ha en sån INNAN?
Tänk om bebisen dör då? ah jag vet inte. Jag hade väntat till efteråt. Önskar all lycka till till henne iaf. Kommer få världens vackraste bebis. (Mulatt antagligen).

Nu slutar jag detta fundersamma blogginlägg ;)

ha en UNDERBAR helg. I´m leaving...

Ciao!!

Inga kommentarer: