måndag, april 14, 2008

Hoppsan sa!

Idag har jag inte gjort något speciellt, varit hemma från skolan, pappa med, han sov hela dagen, så ja kunde inte prata av mig direkt.
Jag bombade mamma med mitt tjöt när hon kom hem, haha! :P Poor mami! men så är det när man har en dotter som babblar mkt!
Jag och mamma drog och handlade på Willys, stor handlade! Gud vad skönt. Nu kan jag vakna på morgonen och veta att jag får i mig någon frukost. Kräsen som jag är =)
Men mitt i allt shoppande så hojtar mamma till och sa Herregud, julia kom hit!. Jag skyndar mig dit med allt jag har plockat på mig i famnen, och mamma viskar lite i örat. Det sprang en jävligt stor råtta framför mina ben just nu. Där man pantar burkar, presic under pallarna med toapappar gömde den sig. Jag som är sådan djurvän satte mig på huk och ville gossa.
Men det vile inte råttisen. Jag som haft en råtta har starkt minne av att dom bits nått frusktansvärt hårt. Så jag stack min kos.
Mamma berättade för en som jobbade där att hon hade sätt en råtta, och då sa hon
- "Jaha, den ja! Den vet vi om, dom ska komma imon och ta bort den. Dom kommer utifrån, när dörrarna öppnas helatiden."

Både jag och mamma stog med vridna ansikten, och gick därifrån.
Inte fan kommer dom från portarna, med så mkt rörelse runt om dom hade dom aldrig vågat komma in i affären.
Man fattar ju klart o tydligt att dom kommer från någon helt annanstans.
Helt plötsligt äcklades jag lite av alla frukter och grönsaker vi köpt, för jag såg bara Hugos(min råtta jag hade som liten) avföring, och kände hans kiss i min näsa. Det är rätt ofrescht att veta att en råtta går fri bland allt "färskt".

Jaja, jag fick se min dagliga dos av djur, en råtta =) MYS! , hehe älskar deras nakna svansar och deras små händer. =)

Jag ska ta mig en clementin och slå mig ner i sängen med religionsboken(usch) och försöka få in judendomen till fredag.

Jag har kommit på en grej. Min mamma är min bästa vänn =)

Take care, byebye then

Inga kommentarer: