onsdag, juli 16, 2008

Jag som liten

Vi har alltid varit en resande familj. Alltid varit ute på utflykter så länge som jag minns.
Jag har aldrig vågat visa barnkort eller bebis kort på mig, för jag såg så konstig ut. Skämmts ren ut sagt. Jag var tandlös välldigt länge då tänderna inte växte som dom skulle. Men som liten brydde jag mig inte. Jag var ursnygg ändå tyckte jag. Men nu när jag är större började inse att jag såg annorlunda ut och jag såg på riktgit att jag stack ut ur mängden så var det inte riktgit lika kul längre.

Jag började ta kort från fotoalbumen här hemma och rev sönder dom och slänge dom. Vill inte att någon skulle se mig. Gömde fotoalbumen när gäster kom så ingen skulle råka titta på mig som liten.

Nu satte jag mig och kollade igenom kort. Inte från bebistiden, dom är fortfarande för jobbiga.
Jag ser inte mänsklig ut med ett demolerat ansikte på den tiden.
Men när jag är vid 6-7-8 års åldern går det bra att kolla. Kan kännas i hjärtat lite, och vara känslomässigt jobbigt. Men jag får inse att såhär är jag, är född med en missbildning och folk får acceptera det. Det gäller mig med...

Jag valde ut lite bilder där man inte ser så jätte mkt av mig, man ser mäst bara vilken bus unge jag var. Med glimten i ögat och hade uppfinningar på gång hela tiden. Det var jag, och det ska jag se när jag ser kort på mig härdaefter. Jag vill inte se hur ful jag var. Jag vill se det som min familj, grannar och släkt såg. Dom såg det bra av mig..

Några av dom massvis med resor/utflyckter vi gjort

Hit åkte vi i Frankrike. Stannade i ca en månad. Vi älskade det så så vi kom tillbaks några år i rad. Till en liten by som heter Anduze.
Med en flod man badade i. Helt otroligt fint. Vill dit igen.

Vi bodde hos några svenska vänner och hade utsikt mot floden.

Stannade på vägen ner till frankrike i tyskland.
Tälta var en del av vårat liv och det var underbart.
(Färgglada kläder hade jag även som liten, speglas nog lite av på hur jag är som person) haha


Äventyrs-resa i sveriges egna underbara Värmland -97
Nybadad och busig

Vi åkte tandemdresin runt om i värmland.

Häst och vagn i Värmland. När hästen hade paus, tog jag tillfället i akt att leka.

Simrishamn. -97 När det inte gick att bada, då skulle man trottsa att gå i endå.

Cypern -97 med 3 familjer till.
Jag och min klassiska "fontän-toffs"
haha

Trötta efter en varm och solig dag vid poolen.
Jag ser på detta kortet att vi är välldigt lika jag och amanda.
Var tvungen att visa detta kortet. Här är pappa och jag på ridskolan.
(Jag är inte emd på detta kortet)
Det var massa små ponnyer och en STOR man på en stor häst.
Pappa kunde få vara med i vuxen grupperna. Men nehe, han skulle vara med sitt barn.

Inga kommentarer: