lördag, juli 12, 2008

Tjurar


Jag blir så arg, så ledsen. Vill bara gråta. Förstår inte.
Såg ett klipp från Pamplona där tjur-rusningen är nu.
Jag grät i slutet av videon. För att jag tycker det är hemskt att man gör så mot djur.
Att man stöttar det!!! Tjurarna kolappsar ju typ av utmattning.
Skit töntiga killar som tror dom är grymma och matcho som springer framför tjurar.
Jag hade velat att ALLA som var med fick ett horn i röven. Manligt?..Tydligen!
Låt djuren vara jävla idioter.
Dessutom har dom tjurfäktning i det landet som är 1000 ggr värre än detta.
Stöttar man sådant så får man kämpa för att jag ska acceptera en.
Man borde skämmas som ser djurplågeri som coolt och underhållande.
// Förbannad Julia
Får lägga till att oavsätt om det är spanska regeringen eller turister som gör att detta fortsätter så är det DOM jag inte förstår mig på. DOm jag hatar!
Jag drog inte alla spanjorer över en gräns. Jag nämnde spanien för att det finns där. Bara för det finns, behöver inte alla gilla eller stötta det.
Ta inte allt så personlig som jag skriver. kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Spanien har tjurfärkning ja.
Portugal också.
Befolkningen är mot detta. Men det drar för många turister = pengar.
SÅ man tillåter det fortfarande.
Skyll det inte på spanjorerna då de INTE stöttar det alls. Skyll på den spanska regeringen och TURISTERNA som låter det leva vidare.