söndag, januari 02, 2011

2010-2011

Okej. 2011 nu. Känns underbart.
Mitt år som gott har varit en av de åren ja ALDRIG kommer glömma.
Allt har hänt plus lite till.

  • Gick in i den berömda väggen - Slutade jobba på dagis och blev arbetslös under våren+sommaren..För att inte deppa ihop, börjag jag träna som en tok. 4-6 ggr per vecka. Varje morgon under sommaren sprang jag och kroppen blev så fin och muskulös.De ständiga förkyldningarna och slöheten försvann och jag var pigg och sund som en riktgit atlet.
  • Började plugga körkort och mitt i allt pluggande dyker Sarah(Barndomskamrat) upp och är i samma plugg-period som jag. SÅ mitt i allt så har jag en pluggkompis och körlektionskompis. och de gjorde pluggtiden till något av de roligaste jag gjort.
  • Tog körtkortet - Klarade både teorin och körningen på FÖRSTA. Grymt stolt!
  • Sökte jobb som en tok. Säkert 20-30 om dagen. Flera svarade tillslut efter månaders väntan. Och jag stog mellan 3 stycken jobb som ville ha mig och iprincip drog i mig i varsin kroppsdel. Slutade med att jag valde de jobbet som låg granne med mig.
  • Efter en tuff inlärningsperiod på jobbet så har jag nu lärt mig så mycket och så nödvändiga saker att jag kommer klara vilket jobb som helst enligt mig i framtiden. Har underbara kollegor dessutom!
  • Började kolla lägenhet, mitt i allt med jobbet så hittar jag en lägenhet vi alla i familjen var på visining på. Blev kära men vi gav upp den på grund av olika anledningar. MEN den lades ut igen på marknaden och jag la ett bud. FICK den för första budet och NU bor jag ENSAM som varit min dröm i allaa år. Jag Älskar de och jag trivs som bara den.
Jaa, alltså. Mycket har hänt men ALLT hände ju?!
Fick jobb som gjorde att ja kunde flytta, fick körkort som gjorde de lättare att söka jobb och köpte en lägenhet som gör de lättare att jobba och kämpa lite mer.
Ja ni hör, Allt gick helt plötsligt hand i hand.

Jag har lärt mig av 2010 att jag har en vilja som få har.
Vill jag ha jobb, då fan ska jag ha de.
Jag gav 110% av min energi till att få ett. Och vad fick jag? 3 stycken att välja av.
Jag var tvungen att ha körkort för att få jobb märkte jag, så jag satte upp mig på alla tider som fanns och jag och Sarah åkte med varandras körningar så vi kunde sitta i baksätet och suga in oss alla våra rätt o fel vi gjorde och lära från varandra. Har jag körkort nu? - JA! (Sarah med)
Jag bestämde mig att jag skulle trivas med min kropp, enda sättet var att äta rätt och träna. När sommaren väl var där, gick jag stolt i bikini. Utan att skämmas och med självförtroendet på topp. Kroppen förvånade mig varje dag som gick. Hittade nya muskler och nya slimmade kroppsdelar. Semestern blev inte lika jobbig när man kände sig freshare i få kläder på sig.
Med min drivkraft så har jag nu hållit igång med träningen.

Jag ser fram emot 2011. Mycket bra kan hända, mkt dåligt kan hända. Och de har hänt massvis med dåligt under 2010. Men väljer att se bort från de. Sånt ska raderas. De som inte dödade mig gjorde mig bara starkare, därav ska de raderas efter de upplevts. Ingen ide att spara de i mig.

Ser fram emor motgångarna, ser fram emot framgångarna för de kommer bli många med min drivkraft*haha*
Jag hoppas och önskar er alla en bra start på nya året. TÄNK positivt!!

//  Julia

1 kommentar:

Mamma sa...

Vilken jättebra summering av 2010, det borde vi alla göra i slutet av ett år för att få en klar bild av hur året varit. Det bästa är att du till skillnad från många andra insett att även motgångar ger lärdomar som är viktiga i livet. Det är inte av endast framgångar som man lär sig utan framför allt motgångar, för då tvingas man tänka i andra banor, utvecklande för hjärnan!

Jag blir så stolt när jag läser det du skrivit! Du är en sån fantastisk människa!

Gott Nytt 2011 och välkommen all nya situationer som ger dig nya lärdomar, för gud va tråkigt om allt är som det brukar!

KRAM Mamma