tisdag, januari 11, 2011

Lediga tisdagen is gone..

Har gottat mig på min lediga tisdag.
Städat, tvättat(som varje gång på tisdagar). Haft sovmorgon , ätit bra och tränat.
Tjejen på IndoorWalking passet var så kass, så ja drog efter 30 min. Köpte mig soltid och la mig i solariet. Nu är man rosa och fin(?). Inte solat sen solen fanns i somras. Ska sola några ggr så jag inte behöver ta så mkt BUS(brunutansol). Så trist o göra de hela tiden.

Just nu sitter jag och kollar Drömmar om ett leende på 4an. Så fint. Missade den senaste, kul att de kom idag igen. Jag har helt våta kinder och jag har ont i hjärtat.
Känner igen mig i känslorna dom har. Smärtan efter operationerna, smärtan att se sig efter operationer. För nej man är full med stygn, svullen som fasiken och blodig så man är knappast fin efteråt.
Jag känner känslan föräldrarna har, även om jag aldrig känt de, så kan jag helt och hållet sätta mig in. Då jag sätt mamma och pappa(specielt pappa som varit med mig mycket på sjukhuset genom åren, och sovit brevid mig) hur deras reaktioner varit.

För er som är nya här på min blogg, och missat då jag skrivit om min missbildning så kan jag i korthet ta de nu.
Född med Vänstersidig läpp och käkspalt(inte kluven gom),
Gjort ca 10-12 operationer. och inte klar än.

Jag är så tacksam att jag är född i sverige. Som verkligen behandlat mig bra. Då och då kasst, men mestadels helt underbart. inte ens lagt ett ÖRE på någon av mina operationer. Allt har staten stått för. Jag blir rörd av bara tanken att de gör så för oss i behov av plastikkirurgi.

Jag blir varm i hjärtat när jag ser programet, vilka underbara människor som gör detta åt de behövande. Jag blir sugen på att volontära när jag ser detta. Ska kolla upp de.=)

Nuuuu är de nog med operationssnack. =)

Ska sova nu..jobb o träna imorgon.
KRAM PÅER!!!!!!

Inga kommentarer: