måndag, januari 31, 2011

För och Efter på läppen...Varning äckligt.

FÖRE - Ärret har gjort  ena läpphalvan kort och stum.


 EFTER - Svullen som bara den och blodiga stygn.=)

Läppen är blåsvart undertill och ömm.

Underhudsfett taget från ljumsken i vecket. Gör förbannat ont. 5 cm långt.
Dom har gjort en "tunnel" i läppen och fört in den. Sytt fast rämsan med fett och har stygn från öppningen på mitten av läppen där dom började med tunneln.


SÅÅÅ NÖJD!!.
Älskar den redan!. Vill alltid ha den såhär svullen hihi. Dont go away!!

Allt har gått hur smidigt som helst. Hemma vid kl 15. Vaknade till snabbt efter narkosen, i en fruktansvärd smärta. Fick massa morfin. Mums!! De som gör ont numera är ljumsken så fort jag sträcker den. Går, reser mig, går på toa, tar på mig trosa. Sååå jag skiter i trosor numera denna veckan. Fri lek där nere, hehe.
Låg på min vanliga avdelning 41. Alla vi med missbildningar är där. Och tjejen brevid mig hade bara ett halvt kranie och en underkäke..ENDAST. Man ska inte klaga!!!!? Hon var på strålande humör och var ca 10 år gammal från något latinoland. Pratade inte svenska. Fan tänk vilken tur man har. Hon hade ju aldrig fått se ut så enligt svensk sjukvård...Fina fina värld vi lever i. Sverige i mitt hjärta alltså.

Mamma hämtade mig(tack) och hämtade upp amanda. Hon tog med sig hemmagjord spenatsoppa till mig. Såå gott. Hon pyssla om mig här hemma. Såå snäällt Sen somnade hon brevid mig i sängen samtidigt som mig.. Mamma och pappa kom sen med glass. Chokladkross..MUMS!! Sen dök Pia upp och sa hej. Alla satt här i min lilla etta. Med tända ljus och pratade om allt och lite till. Underbara ni. Älskar er så!

Jag ser fram emot denna veckan. Hur läppen kommer se ut. Men har inga förväntningar alls. Bäst så.
Bara förhoppningar.=)

KRAM PÅ ER.

Inga kommentarer: