onsdag, september 22, 2010

Beautiful day!



06:00 ringde klockan , jag var så trött, trodde jag drömde. Men efter 20 sek slog det mig att bussen gick 06.25. Så upp snabbt. På med mascara, upp med toffs, band och på med kläderna. Ut i ett kolsvart Göteborg. så mysigt, så fint, så KALLT. Snacka om att vakna till liv av att stiga ut genom porten. Slogs av en vägg av kyla. rök ur näsan och munnen. Såå härligt!
Helt fantastiskt spinningpass!! VILKEN MUSIK! Massa nytt, house in my heart! Hon är riktigt kass som instruktör, men hennes musik alltså. Klarade intervallerna bra på cykeln, uppförsbacken va seg men det gick. TUNGT!! Äpplet innan gjorde susen för energin!

Kl är 11.30 nu. Jag har hunnit med 2 frukostar(en innan, en efter) druckit protein , duschat, smörjt in mig och pratat några timmar i telefon med fina moster Pia. Fantastiska du! Älskar dig!

Jag är så peppad för min challenge jag bestämt mig för. Instruktör 2011! Spinning och(kanske) Indoor Walking. Mina favorit pass!

Jag har massa bra musik på lager, och jag är den instruktören som kommer skrika LITE TILL, KOM IGEN, TA I, NI BESTÄMMER INTE KROPPEN, KÄMPA!!! Jag är den som kommer sjunga med och pusha er till max. Det finns ingen som kommer göra de som jag ;)

Som jag sagt innan krävs det av mig att jag kämpar för bättre kondition, bättre styrka och uthållighet innan jag ens ska tänka tanken att instruera andra.
Nästan varje pass finns de en eller två minuter jag inte alls hänger med, är helt slut som en av Biggest looser deltagarna efter 5 minuter på bandet. Benen stannar upp är som tunga block och jag vill bara lägga mig och dö.
Så jag ska komma i mitt livs form. MIN LIVS FORM. Ingen annans. Jag kommer aldrig bli den muskulösa. Jag kommer ha hull, men med en grym fysik som grund och en stabil bål som håller vad den lovar.Inga onda punkter eller otränade kroppsdelar.

Det är NU man sätter grunden för hela livets kroppskondition. Min ska va i topp till den dagen jag dör. Om de så ska vara imorgon, eller om 90 år. Jag vägrar va den sjuka, slöa och gnälliga damen.

Nu gör vi people! Vi lever bara en gång. Och förhoppningsvis för vi vidare våra gener, om inte så har vi vänner och familj som lever med en. Mina barn ska ha en kanon mamma, jag ska även vara en förebild för vänner och familj! Valen i livet är inte alltid lätta, men att vara en förebild är det bästa och enklaste valet man kan göra.
Stay healthy!!!!!

Resten av lyckan, välmåendet och själslig frid kommer av sig självt.

Tänk på det!!

Inga kommentarer: