fredag, oktober 16, 2009

Myskväll..

Sjungt på "Snaart blir de freedaaagsmyyys" hela dagen med barnen.
Har haft en jätte bra dag! Lugn och mysig. Jag saknar det där fredags-myset vissa dagis har. Popcorn, filmer och saft. Men mitt dagis har inte de. Ska ligga på lite me de. Tycker barnen ska få ha lite mys med varandra inte bara lek. Speciellt på dagis där alla samlas..vissa leker hemma tillsamans men det blir inte ofta alla samlas förutom på dagis.=)
Nu har ja svirat om till mys kläder och lagt jeansen och bhn långt ifrån mig. Usch! Fredag = MYSKLÄDER! Inget ska klämma!..FRI LEK som jag och mamma använder oss av. ..låta tuttarna leka ;)

Jag stod nyss framför speglen och funderade. Jag har aldrig vägt såhär mkt som jag gör just nu. Jobbets mat + mellan mål blandat med INGEN träning har gjort resultat. Aldrig sätt ut såhär..
Jag har inte så jätte bra självförtroende nu för min kropp. Den dallrar o det guppar när jag t.ex åker buss. Jag vill bara hålla i magen (hahaha) för det känns så obekvämt.
Jag måste komma igång med träningen, men hittar ingen drivkraft!! Jag är tacksam att jag kan äta så mkt skit och ändå se ut som en "smal" person. Jag har bra gener. Alla i släkten är slanka, inte överviktiga för fem öre...Så det är något jag aldrig kommer bli. Men oavsätt hur mkt skit ja äter så mår min kropp inombord inte bra. Så jag vet inte vad ja ska göra. kan inte minska på något, eller ändra tiderna vi äter. Vi har schema för mat/mellanmål på jobbet där alla äter de som serveras. Ingen får ta med sig eget och rasterna ligger så olika för varje dag så man kan aldriig äta på sin rast för då kan man ibland ha väntat alldeles för länge utan mat. Jag har ett stort dilemma, som absolut inte går att lösa.

Lösningen är mera träningen än de jag gjorde förrut. Hur ska jag klara de ? :P

MÅSTE!!

Kollar just nu på Idol. Är la sådär. Jordin Sparks var klockren, ägde!! Är just nu trött på alla "spasmer" deltagarna har. Vad är det för grej dom håller på med?? Rycker som om de hade fåått en hjärnskada eller nått som slagit bort taktkänslan på dom. Ser bara fel ut, och dumt ut. stop it!

Ätit stekta fräska champinjoner på rostadmacka, godis, massa svart caviar och dricker en Monster dryck ..Mums vad god den blåa är!

Imorgon blire stan med Pepe, kolla lite saker tills hans lght.
Det ska fixas lite. Han har ju ett nytt liv nu som ja och han brukar säga efter han blivit singel , klart han ska fira de med att fixa de riktigt fint i hans stil. Det är han värd. Singel , lycklig och otrooligt levnadsglad. Det ska speglas av där han bor =) Så ja ska va smakråd =) Ska bli grymt!

Senare vid midnatt kommer bästis Pepe och hämtar mig, blir mcdonken och massa prat!

Kram och gonatt säger jag. PUSS PÅ ER!!

Inga kommentarer: