tisdag, november 10, 2009

L.O.V.E

Ja, vad ska ja säga. När jag är hemma ensam eller som nu när jag är sjuk så blir ja en riktgit funderare. En depperska(eget ord). Jag tänker och grubblar som bara den..

Jag har länge tänkt på att många människor väljer en kille och i sin tur blir kär i kärleken. Inte i killen.
Längtar tidigt efter barn, flyttar ihop snabbt osv osv osv. Allt går i dunderfart. I få fall håller sånt har jag märkt. Men i vissa fall är de livslång kärlek.
Jag är glad att folk vågar chansa så i livet. Det är vpgat, riktgit modigt. Men för den svage, är de livsfarligt.. Tänk på det.! En trygghet ska ALDRIG finnas i en kille/sambo. Tryggheten ska finnas i dig själv.

Har även tänkt på.
Vad är ok i ett förhållande? En äldre kvinna med en yngre man(Som i Ensam mamma Söker), eller en yngre kvinna med en äldre man(Hollywood style).
Jag ska vara ärlig, jag faller bara för äldre. Mogna och med stadiga ben på jorden..Någon som festar så sällan som jag. Hällre tar en romantisk resa någonstans än en party resa... Någon jag kan se upp till och lära mig saker av. Ingen som jag ska läxa upp och leka mamma med. Oftast passar äldre män in med mig. Men de kan även vara unga som är lite mer mognare än andra. Ålder är inte så viktigt för mig...Kärlek är ju det man vill åt. Gärna livslång.
Jag var lite emot Helena i Ensam mamma söker som bara var intresserad av yngre killar. Hon valde en som var 25år och hon är 37 eller vad hon nu var. Först tänkte jag, Vad fasiken ser hon hos en yngre som han?
Jo svaret på det var. Han var exakt lika lekfull och atletisk som hon. Samma humor och samma tro om livet. Kärleken övervann helt klart.

Varför har folk så svårt me de?? Varför..
De flesta har varit som små frågetecken när ja nämnt mina killars ålder. Dom vet inte vad dom ska säga. Min senaste va 31 år. Men som 18 år i hjärnan. Varför tror ni de tog slut?..
Han var för omogen för mig! Jag var mognare än han. Jag hade mer koll på livet än han.

Har även tänkt på åldersskillnader nu de senastee då ja kollat "Mammas pojkar" på tv. Då har tjejerna haft jäkligt mkt hat mot en av tjejerna som dejtade en av killarna. Hon va typ 18 och han runt 30 tror jag. Dom förstod inte vad han såg i henne... Vilket är sorligt!!
Han sågs som värsta pedofilen som dras till små barn. Vilket jag blev arg över...

Jag hoppas ni fförstår vad jag menar.
Kärlek är något man inte bestämmer över. Så tjejer och killar. Låt aldrig en siffra bestäma över dina val. Låt kärleken visa vägen..Inget/ingen annan.

Dagens låt till detta blir såklart..
India Arie - Therapy
http://www.youtube.com/watch?v=XnXKRBieoS0

Inga kommentarer: