onsdag, november 25, 2009

Onsdag 25e nov


Jag har haft en händelserik början på veckan. Mycket jobb och slit.

Och sen så har jag börjat äta vegetarisk mat. Köttälskaren Julia fick nog. Tvär-vändning i huvudet kan man luuuugnt säga.!

Efter gris-skandalen på våra svenska gårdar som ni säkert märkt så mådde jag kasst. Grät i timmar! Ville inte vara nära kött överhuvudtaget...
Jag har alltid älskat djur, alltid! Men såå fort jag sätt hemska videor på vanvård osv så har jag snabbt vänt ryggen om. Jag har inte velat inse. Lättast så! Kött är ju så gott!!

Jag visste att sånt hände utomlands... Men nu när fler än 90 gårdar anmälts för vanvård av sina djur så insåg jag vad jag stöttar för skit..Jag vill inte stötta detta.! Detta är kött från våra frysdiskar!! Jag mår inte bra av den tanken. Att djuren mår dåligt innan dom ska dö är förjäkligt.En av gårdarna ägdes av ordföraren av Swedish Meat(!?) . Jag vet att djur har känslor. Även om dom är slakt-djur så ska dom inte behandlas som skit! Nu får det vara nog för min del. Jag vill inte stötta denna råa handel överhuvudtaget!! Har lagt av med äktapäls, och har svårt för skinnskor/väskor. Duntäcken och dunjackor ska vi inte snacka om. (Ja som tyvärr köpt en dunjacka rätt nyligen)..Men ja hittade ju ingen annan.
Har sån ångest!!

Jag kommer testa detta nu. Se hur jag känner, hur jag mår. Jag vill hellre se djur, än äta dom. SÅ är det bara. Nyss ätit super goa veg-bitar från Hälsan kök. Minst lika gott som bacon!!! Va tvungen att läsa noga på innehållet om de inte va kött ändå, så gott va det! Haha!
Dyrt som fasiken men gud vad känslan i bröstet kändes bra!

Ja har alltid känt den där känslan " Vad krångligt att vara vegeterian!"

Men vad är de som är jobbigt och krångligt?
Julafton? De ja mestadels äter är lax och de kommer ja fortsätta äta. Skinkan kan jag skippa!
Grillkvällarna på sommarn kan man ju byta ut köttet mot majskolvar, färska champinjoner, marinerade jätteräkor. På inte tala om go lax!(Fisk kommer jag fortsätta äta).
Middagar hos andra kommer jag såklart tacka ja till. Äter dom inte vegg, så tar ja med mig eget gott. =)

Jag ser detta som en bra gärning. Jag är en sann djurvän. Pratar ju tillochmed gulligull snack med maskar!!!(?!)..Så varför ska ja välja att ignorera vad mina djurvänner går igenom..
Jag låter självklart familjen och vännerna äta kött. Men vill dom börja äta min goa mat så är de ju skit bra. =) Men jag kommer aldrig vara arg på människor som äter kött.. Alla har inte den empatin för djur som jag har. Även om jag gärna önskat de. Men bryr dom sig inte så vad ska jag göra? =) Dom får äta de dom vill kött är gott ju=)

Men min kommande kille/man måste ju såklart dela min kärlek till djur. Jag vill lixom inte ha en köttbonde om ni fattar? :P Jag vill ha en med empati för djur, behöver inte va veggis, men ändå ha ett hjärta för både djur och människor =) Låter väl vettigt? Så killar bli inte rädda för mig nu ;)
Jag provar detta nu. Funkar de inte så behöver ja ju inte bli veggis på heltid. =)
Kraaam på er där ute i höstrusket!! Är det bara jag som älskar detta vädret??!! Lever i mina gummistövlar!! =) Myyys när regnet smattrar på jackan, eller fönstret!!

Inga kommentarer: