tisdag, december 29, 2009

Jag kom in!!!

Yes!! Äntligen händer det något i mitt liv.!!!!

Och det är i rätt steg. Steget mot mitt drömjobb. Inom sjukhus!!

Jag söker och söker men nekas. p.g.a platsbrist.. Nu har jag iaf kommit in på en kurs som är 200p. Den är ett steg närmre det jag vill. Vård och omsorgsarbete heter den.
10 veckor på distans. Kommer kunna jobba lite, och även plugga hemma. Vilket passar perfekt.

Då blir min ridresa av i vår/sommar. Förra året var jag utomlands och pressade i värmen i 2 veckor. Denna sommar ska jag uppleva sverige. Och dessutom rida i skogarna, och sova i en kåta med förhoppningsvis öppen eld. NU kan jag äntligen börja planera!! Jag som älskar de.=)

Jag kan nu söka andra kurser som jag behöver ha efter denna kursen är klar.
Så jag kan plugga i lugn och ro till de jag vill. =) Förhoppningsvis.

Jag har förmodligen 3 operationer kvar att göra. Och nu känner jag mig inte nervös längre. Nu kan jag klämma in dom när jag slutar kurserna. Känns såå skönt. Det har varit mitt orosmoment vill jag lova.
För er som är nya, vilket är en del har jag märkt. Så är jag född med en missbildning som heter Vänstersidig Läpp och käkspalt. Den kräver en del operationer för att rättas till. Men kommer tyvärr alltid synas. Men vad ska jag göra? Allt kan man inte ha =) Jag gör dessa operationer för att trivas bättre med den. Det hade nog alla som fått chansen valt att göra. Mitt betalar staten. Jag har inte rört ett öre på dessa ca 12 operationer(tappat räkningen?). Vilket jag är tacksam över!

Ni kommer nog granska varje kort nu. Vilket ni gärna får. Men jag väljer att inte ta kort på min missbildning. De hade ni nog valt att göra om ni hade något ni inte gillade.
Inte fasiken tar ni kort på era feting finne som sitter på högra sidan, då väljer ni hällre den andra sidan, right? Det är så jag gör =) Mer logiskt än så blir de inte mina vänner! =)

Nu ska jag sluta skriva bibel om mitt yttre fel. Hehe. Undra ni någon så skriv gärna. Jag är ett lexikon inom detta, så det är bara at fråga! =)

Kram!!

Inga kommentarer: