fredag, juni 11, 2010

Aveny Ögonklinik

Hade tid hos Aveny Ögonklinik kl 11 idag. Gud vilket ställe.
För de första så var alla super goa, och det var tydligen helt nytt, alla som satt i väntrummet hade fått tider direkt med bara några dagars väntetid , många andra kliniker har månaders väntetid. Så rekomenderar detta stället stark om du vill kolla något med ögonen.

När ja klev in så satt de något av de vackraste jag sätt i receptionen.
En tjej som MÅSTE ha varit en modell. För hon var helt otrolig, så trevlig och go. Visst blir man lite chockad ibland hur vackra vissa kan vara? Jag är är fascinerad av benstrukturer på människor. Hennes ansikte var som konst!!!
Blev såååå avis!

Hon skickade iaf in mig i ett rum där en sjuksköterska kollade min syn och droppade i svin jobbiga droppar. Dom sved som om det skulle vara syra hon hällde i ögonen. Men detta skulle göra så läkaren skulle kunna kolla i mina ögon.
Under dom 30 min jag lät dropparna verka, så mådde jag illa och tappade mer och mer förmågan att see nära. Allt blev snurrigt och den var verkligen jätte jobbig.

Såhär blev mina ögon efter droppen(syran) ;)
Hey there knarkar ögon!!


Läkaren kom fram till att jag har knottror på insidan av ögonlocken, och naturligt torra ögon. Torra ögon kan inte ha linser. Såååå så var det med det. Fick en salva som tar bort knottrorna och efter 2 månader igen får jag testa linser, funkar de inte då, funkar de aldrig, Så de ska bli spännande!

Då fick jag reda på det! =)

Skönt!

Nu fixar jag mig, nyss varit me Henke och grabbarna på systemet och köpt lite till ikväll.
Tjejmiddag hos Carro och sen feeeeest. Wiie =D

Puss på er i regnet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var på samma ställe, och ja, Den tjejen i receptionen är VACKER!!! och helt utan tvekan alla var super goa.
Ha det gott, hälsningar Kattis