söndag, augusti 10, 2008

Bröllopet och Dopet

Det var så otroligt fint igår på bröllopet och dopet!
Alla var så fina, vi grät som bara den när talen hölls och när Malle sjöng i kyrkan.
Det var ju en del språk-svårigheter. Då Tucas mamma och släktingar inte talar något annat än creol och portugisiska(Vissa kan lite engelska). Så hela akten var på engelska, eftersom vi svenskar förstår det oxå.

Jessica och Tuca(Eller Fortunato som han egentligen heter) Var så fina!!

Efter allt i kyrkan så åkte vi alla till en idrotts-lokal i angered. Jätte trevlig. Och jag fick träffa en hel del människor man hört om. Då amanda blev sjuk när hon var i Cabo Verde i 3 månader, så var det en hel del människor som hjälpte henne till sjukhus osv och var som tolk åt henne. Dom fick jag träffat!

Trots veligt med språken så hade alla en härlig känsla till dansa.
Jessicas föräldrar körde bugg, och Denny bjöd upp mig till foxtrott! Han hade tränat det i 2 år, jag kunde det på 30 sekunder :P
Sen så dansade alla creol gäster , creol. Det är det enda dom kan, men dom är duktiga på det!!
Jag dansade med Zoe till all musik. Det gillade hon.!! =) Jag fick bebis-arm( När den domnar efter man hållt i en bebis välldigt länge i ett kramp-gräpp) haha!

Jag filmade själva Brudparsdansen. Det var till en creolsk låt Tuca hade valt. Jätte fint, efter det bjöd dom upp sin mamma och Pappa till dans =) Jätte fint!!


För er som vet att jag är löööjligt kräsen, så gillade jag maten!!!! Jag ÅT tårtan utan att peta ut något!?..Det var så kul för mig att jag nästan blev rörd, HAHAHAHAH!!! Ne men gud vad glad jag blev!!




Ringarna är på!

Jessica Och Lilla Zoe, Hon sov hela tiden, vattnet vid dopet brydde hon sig inte om alls. =)

Malle, Jessicas kompis med Änglarösten, hon sjung en underbar låt. Jag grät!

Skära tårtan!! (Som jag ÅT!) ;)

Vissa deckade tidigt på kvällen.

Men hon var igång och dansade hela kvällen,( Jag tänkte sno med denna godingen hem)

Jag och syster Amanda ( Jag vet, det fick bli den klänningen, jag såg gravid ut i det jag hade tänkt ha från början) Tyvärr..Men snygga blev vi här!

Här upptäckte hon bordet med godsakerna, hon brevid va mamma till 2 andra barn på festen..Hon var från Cabo Verde..Vi såg hennes bröst ett 10.tal gånger. Slitsen man ser där, går så man ser magen, inte bara ryggen... osmakligt! Men trevlig var hon! pratade bra engelska...haha =)

Faster Eva, Mamma (Som är HET i grafitgrå) och lilla krull-Zoe

Man skulle hellst röra sig hela tiden, gärna dansa till all musik!! Hon kunde ju missa något, så hon kunde ju inte sova!!! ICKE!

Jag har massa mer fina bilder som pappa tog..

Bröllops bilder osv. Jag DOG när jag fick se dom. Så otroligt snygga!!!

Sedan tog han grupp foto där alla gästerna är med. Dom kommer här på bloggen när dom är redo :P hahah.

Kraaam!

Inga kommentarer: