onsdag, augusti 20, 2008

Min dag


Inatt vaknade jag vid 01.15, att en spindel stor som en femkrona gick på mig..Sån huspindel/källarspindel.

Jag flög upp, försökte vifta bort den. men den hängde så fint i min arm.
Så jag flög upp ur sängen drog av mig nattlinnet.
Kastade av mig den på golvet..och gjorden en headbanging med håret helt naken, ifall att d va något i mitt stoora hår(Hahhahha TUR att jag var ensam i mitt sovrum).
Men den va inte där, den sprang som fan på golvet, så jag satte en grej över den, så slapp jag mörda den.
SÅ äckliiiig!!!(Pappa va snäll och tog ut den på morgonen) Den va död :/(Sorry spindeln men du får fan inte skräma mig så!!!)

Men efter det vaknade jag varje halvtimme i panik att den va i örat, munnen och i håret. Jag inbillade mig allt möjligt! Slängde runt alla kuddar i panik om att den hade en familj som letade efter den. Jag slängde av mig troserna, ifall att den hade jömt sig där.(Vadå?, det är varmt och gott där) Hade jag varit spindel hade jag gått dit!!
Jag gick rakt upp på morgonen, vågade inte äns kolla ner på golvet.(efter en 15 min snoozing)..sminkade mig lite grann så jag såg levande ut. Tog lite te och rostmackor. Sen satte jag mig på en buss.
Som tog mig in i INGENSTANS. Förbi arendal osv för att komma till dagiset.
Bland massa godståg och avställda konteinrar, så kände jag mig som Dexter, där han satt i en konteiner i massa blod, när hans mamma blev styckad. hahhah . Jag jag var trött, då går mitt huvud i högvarv...

Det var nog något av det fulaste områderna jag åkt igenom. Det slår tilloch med Egyptens slumpkvarter jag åkte igenom för några årsen..'
Idag har jag bytt blöjer för första gången. Yiippee!! I Made it, med hjälp av några rediga små tjejer som låg och spretade med sina små knubbiga superlena lår.
Dom var lite tjuriga, men gör man lite pruttljud under fötterna eller nyper dom i magen, så får man något av det ljuvligaste skratten EVER!
Blev ingen baja idag, bara kisseblöjer. Jag var lite nervös faktiskt. Man har lixom bara barnen att fråga(de andra är upptagna med annat), barnen är proffs, men vissa kan inte förklara så bra. Så jag fick gissa mig fram...
Har gungat så mycket barn dessa dagarna, så jag har träningsverk..fattar ni !?
Lyfta barn, lyfta ur, lyfta, lyfta ur, trösta, lyfta i, trösta igen, lyfta ut. osv osv osv. Hehe alla vill gunga när fröken är där, man ska "duunga hötttttt fjööken"
Deras röster får mig knäsvag.. Så sjukt söta röster=)
Jag skulle vilja ha en sådan röst som ringsignal..=)

Min dag har varit bra, förutom att jag känt mig som en zoombie.

Måste få nämna en sak.
Kom in en kurdisk/persisk (same shit) kvinna på bussen. Alla har snällt betalat, utom hon, hon bara går in och sätter sig.
Jag hade lust att rycka i håret(satt bakom henne)..och verkligen säga till henne.
"Planka gjorde man när man var 13, är du fortfarande 13? Eller har du svårt att förstå hur stämpel-appareterna funkar? Fan sköt dig, eller dra hem till ditt hemland igen."
Sorry, om jag låter rasistisk, men man ska sköta sig, så är det bara.
Fan vuxna människor fattar väll bättre!!??

Här stämplar vi, oavsätt vad vi kommer ifrån, vilken ekonomi vi har osv...(blir så jävla trött på vuxna människor som bara går in)
Visst ska man åka 2 hållplatser, så kan jag tycka det är OKEJ att man frågar schauffören innan, om man inte behöver betala..(oftast är dom snälla och går med på det)

Men denna kärringen åkte lika länge som mig. Får man inte dåligt samvete? jag hade fått det.

På lördag bär det av till Linné ;) Kattvakt!=)


Inga kommentarer: