torsdag, augusti 14, 2008

Heej alla!

Idag ställde jag klockan och drog till ett dagis/förskola och provade att vara där.
Jag har skrivit på tystnadsplickt nu, så hur mycket jag än vill berätta om alla underbara barn, så vågar jag inte riktgit det nu. Jag skriver inget personligt, bara ett dagis jag var på generellt. Det hoppas jag är OK!*orolig*
Jag kan säga att jag är helt såld..Helt otroliga är dom..
Kollat när en i personalen bytte blöja, så jag fick lära mig, dom målade med fingerfärg (Åt fingerfärg samt penseln), åt mat(Hälla ut det på bordet och peta i grannens mat), hade vila/sovstund då man gotta ner sig och vilade med en söt liten späd sak med en jätte stor blöjja, åt sedan mellanmål...
Sen ska man leka med bilar(Brumbrum) och slå varandra tills alla gråter och vill komma upp i knät... Så såg dagen ut. Och jag älskade det..iaf när dom är så små ..
.. äntligen kom min hjärna igång. Man måste alltid vara ett steg före barn. En utmaning för mig som varit ledig och slapp så länge...

Dom studerar en noga och lyssnar så fort man säger något. Dom tyr sig direkt till en, så jag blev kallad mamma flera ggr. Fick flera lår-kramar-bebisar runt mig.
Det rös i kroppen, myysigt! hihi *Drömmer mig bort*
Detta blir nog bra. Just nu är det fullt hos dom med personal, men jag är inte sjuk så ofta. Så nu i höst är säkert många sjuka sa hon. Då är jag perfekt till hands.

I Love them..

Inga kommentarer: