söndag, augusti 24, 2008

Hemsk video

Det är mycket som får mig gråta. Men vissa grejer får mig att gråta mer..
Djur och oskyldigt lidande människor, skadade, ledsna, hjälplösa och döende.

Jag är helt söndergråten just nu. Rödsprängda ögon och ett brustet hjärta..
När jag ser detta vill jag bara göra livet bättre för alla djur, människor jag träffar på.
Ni som är känsliga ska inte kolla på detta.
Jag är känslig, men ibland kollar jag på detta när jag känner att jag är bortskämd, dum mot någon osv
Jag bor fint, har friska levande vänner+familj, djur och bekanta.
Ett klipp som denna får mig att tänka efter vad som händer i världen.
Och i verkligheten som jag oftast väljer att blunda för..


Här sitter jag, i en Lägenhet som många bara drömmer om. Med två underbara katter som lever ett liv alla hade velat ha.
Jag har en familj, och nära personer som älskar en högt.
Jag lever i ett land där man knappt vet vad fattigdom är, inget krig eller minor på vägarna.
Jag har så mycket..
Känner mig så bortskämd, och hjälplös när jag ser detta.

Ni får tycka jag är dum som låter mig lida av detta klippet.
Men detta är mitt sätt att veta vart världen är på väg..

Ta hand om era nära.
Oavsätt om det är en familj, en katt, en granne, en ni alltid säger hej till på busshållplatsen. Visa kärlek, ett leende från hjärtat..
Tänk på hur bra ni har det oavsätt vad som hänt. Ni som läser detta har iaf en fritid som gör att ni kan läsa någons blogg.

Va lycklig för det ni har. Var tacksama...

Inga kommentarer: