fredag, januari 16, 2009

Klar!!

Herregistanes! what an experience! vilken smärta , vilken gråtattack ja fick.

Inte konstigt.

Kom dit en timme innan, för ja skulle få lugnande då jag har panik för stora nålar.
Lägger mig i en liten scary sal med ett takfönster. När väl en timme gott och jag läst alla tidningar som fanns, så kom tandläkaren. Hon frågade om tabletterna ja fick börjat verka. Hm nee, mitt hjärta gick i tusen slag i minuten. kallar dom det lugnande? Besviken!!!

In och lägger mig i stolen, darrar som ett asplöv. Dom var kolugna och trevliga.
Börjar lägga vanlig bedövningssalva..och sen ett litet stick sen va det bra =) Sen tog dom samanlagt 10 stycken till. inne i gommen, rakt in i allt hårt. Sjukt ont, sprattla till lite då o då.

Låg på en stol med ett grönt-skynke över mig. Bara etthål för min mun. Hemskt att ligga där. Ingen återvändo.

När dom väl började göra ett hål i benet där den nya tanden ska in så känndes det då och då, så ja små-gnydde lite, vissa smärtor kunde ja genomlida med lite andningar och avslappaningsmetoder från yogan(tack yogan). men när skruven nästan var helt inne, så tar hon i som bara den. Då skrek jag och börade stor gråta, grät soom bara den. Låg under det grönaskynket o grät...grät som om någon hade dött...
Dom tog det bra..men något jag störde mig på var att när hon sprutade in bedövning där ja nyss hade haft ont, så körde hon på direkt. Så klart den inte hade värkt klar än. Fick skrika till igen för att visa henne att det gjorde ont.


Nu smakar det blod i munnen och allt gör jätte ont. jag är sjukt svullen och öm...

Nu ska jag sova..:(

oh what a day...never moore :(

Inga kommentarer: