söndag, januari 04, 2009

Slapp´-Helg

Jag har haft en sån underbar helg!
Hundmässa igår med massa otroliga uppvisningar och massa pussar och kel..slappade hela kvällen sen med thaimat och ja prövade dom chipsen Salt och vinäger. Det var det värsta jag ätit. Ja läste nämligen på en tjejs blogg och det va något av det bästa den tjejen hade ätit. så ja chansade. men icke!! Ivar Ceasar Knut Erik, ICKE! Spy-varning!

Igår var Lasse o Bettan här, mamma och pappas kompisar. Jag bara älskar ihjäl dom!! Världens goaste. Dom läser min blogg. Wie, jag tror jag får höja mitt antal läsare nu. jag är nog uppe i 10. =) *skratt* Kul att någon intresseras. Eller så har ni inte så mycket annat för er kanske?. haha!

Pepe, grannen var även och hälsade på. Jätte trevligt!! Längesedan ja skrattade så!

Efter hundmässan i lördags, så har jag fått ett stort intresse av att adoptera hund sen när jag ska skaffa hund. Ser så många fina vackra hundar med stamtavlor, men söker man på HundarUtanHem på google så kommer det upp något av de finaste hundarna jag skådat, vissa har blivit misshandlade, eller lämnats för att dö i en korg som små bebisar. Vissa har kommit till hundhem med halsband som dom haft sen dom var små, så halsbanden har växt in i dom.
Många har varit på hundhem/Rescuecenter hela sitt liv. vissa har bott på gatan och sökt kontakt med snälla människor som tatt hand om dom och satt dom på ett HundHem.
Varför tar man inte hand om dom innan man ber en kennel om en valp?

Visst hade det varit mysigt med en valp, men vad jag kommer ihåg så hade min mamma och pappa det jätte jobbigt med våran hund när hon var liten. Visst hon var söt, men tillslut såg man inte "sötheten" utan man fick se allvaret i att ha hunden. En liten valp kan inget.
Allt ska läras från början.

Jag funderar på att adoptera en äldre hund. Fördelar med äldre är att dom redan kan gå i koppel, är rumsrena, är är tränade till komandon, som Nej, Stanna och sitt namn. iallafall om dom bott på rescuecenter då personalen gör så gott dom kan. Nackdelarna är att dom inte lever så länge till. Jag tycker att.. Alla ska dö någon gång. Och jag vill vara med och ge all min kärlek och närhet till en hund som verkligen behöver det. jag vill ta bort dom från sin stressade miljö med ca 200 skällande hundar runt om sig. Jag vill ge dom allt dom behöver under sin sista tid.

Visst låter det bra?

Jag längtar

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en bra idé med hundadoptering, kör hårt o lycka till :)