lördag, mars 13, 2010

:(:(:(:(

Vafan är ODDSEN?!?!

Kl 09.15 kommer jag hem från Pepe, tidigt som sjutton, kunde inte sova vidare när han gott till träningen.

Så jag gick hem för att äta frukost med familjen. Händer sällan.

Möter Pappa i vardagsrumet som klär på sig, han ska till gymmet som vanligt alla lördagar Vi båda går in till köket för att äta något. Stannar upp båda två och blir stilla en sekund. Vi båda säger att det luktar brand, vänder oss om och till vår stora förvåning så ryker det på bordet, vit rök! På mitten av bordet står en av mina sminkspeglar med förstoringsglas , glömde den där igår av någon anledning, mitt på bordet ligger också mammas bärnstenshalsband som jag inte sätt på år och dar. Men där i samma stund ligger dom i den farligaste kombinationen.

En gul stråle är riktat mitt på bärnstenshalsbandet från spegelns förstorings-sida.
Brukar aldrig ha dom på bordet. Men igår glömde vi båda framme!

2 stenar är svartsmälta och det luktar brand i hela köket. Vadfaaan är oddsen!?...

Vad är oddsen att man lyckas knåpa ihop den kombinationen?! Måste köpa trisslott idag.
Vad gör jag vaken såhär tidigt ens?! Brukar sova till 11 minst, det var änna tur i otur att jag kom hem. Och tur att pappa drog till gymmet den vanliga tiden och inte tog sovmorgon.

Fan människor, va vaksamma över era speglar och vad för solkatter som gör, det kan gå riktigt illa alltså.
Nu går ju alla tankar igenom huvudet. Vad hade hänt om om solkatten tatt kvittot brevid.? Nu var det massor av skit på bordet, vilket de sällan är. Men hade de väl börjat brinna rejält hade de tatt i bordstabletten som är i tyg och sen alla brev, tygbitar osv. Det lilla som hände på halsbandet rök rätt mycket och det kändes som att om vi väntat en sekund till hade de blossat upp till en låga.
Min lille fågel Guss står 2 meter ifrån, hur hade han mått om vi väntat några sekunder till?! Hur hade det gått med mamma som fortfarande sov uppe på loftet över köket, som dessutom inte har någon dörr.?
Vi har haft en brandvarnare där i köket, men den var söndrig för tillfället så den låg på sitt ställe helt värdelös. Mamma hade inte vaknat av rök, och hur hade min älskade lilla Guss reagerat?! Min lille skrutt som jag älskar så :(
Jag är i chock. Fan vad läskigt!!

Inga kommentarer: