tisdag, mars 30, 2010

Dömma, dra slutsatser, ja kalla det var ni vill..

Jag satt nyss på bussen på väg från tandläkaren.
Ibland slåss jag omkull jag av mina egna tankar, jäklar vad djuptänkande jag är.
Borde skriva en bok!! ;)

Jag satt och kollade på folk, folk kollade på mig. jag kollade förlovningsringar, studerade gulligulliga kärlekspar och chalmers-nördar med böcker under armen. Jag är så facinerad av allas utseenden. Så vackert att alla ser olika ut. För visst gör vi det, mer eller mindre.

Men idag bestämde jag mig för att sätta mig och kolla på vilka som sticker ut och vilka som INTE sticker ut ur mängen och varför.
För visst finns dom. Och det vet vi alla.
Mitt i allt slogs jag av " Vad härligt det är att inte smälta in i mängden" Och tro mig, det har jag aldrig känt. Jag är född med min läppochkäk-spalt, och har ett annorlunda utseende enligt många och enligt mig själv, dessutom ett gigantiskt hår som många glor på. och det finns alltid någon som glor sådär lite speciellt på mig. Det gillar jag sällan, men idag lät jag dom glo, utan att ge dom en dödar-blick.
För man ska vara tacksam, tacksam att man inte sitter där på bussen utan att knappt märkas av. För visst finns dom, dom personer som man inte märker i klassrummet eller i bussen. Hemskt att tänka så, men vem vet, dom kanske gillar sin del i samhället och därav klädstilen och hårfärgen som matchar sveriges gråa vardag.
Idag gillade jag att jag stack ut. Och jag gick av bussen med en härlig känsla. Aldrig hänt. (ändras nog om ett litet tag, men ja njöt så länge de varade)

Kom även in på det där med kärlekspar. Har ni som jag tänkt på att vissa nästan är som ihopplockade för utseendets skull, inte kärleken?
Likadana kläder, likdana hudfärger, likadana i allt. Muskelknuttarn som hittat varandra, mörkkhyade, "nördarna", tjockisarna, osv .. Rätt tråkigt enligt mig :P me visst är dom kära så, good for you.

Jag får dra ett sträck här, för annars ballar de ur ännu mer. Ni vill INTE va i min hjärna nu. =)

Ska snart tbx för att hämta min tandskena som jag ska ha natte-tid. Hett!!*host* När ska man slippa massa tand-läkare-skit? Aldrig tydligen, heheh.
Inte lätt att vara annorlunda =)

Pusss på er!!!

Inga kommentarer: