tisdag, mars 30, 2010

Hundens bön

Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.
Jag lever i ungefär 15 år.
Varje gång du lämnar mig betyder sorg.
Du har ditt arbete, dina vänner och dina nöjen. Jag har bara dig.
Ge mig tid att förstå vad du begär av mig.
Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.
Tala med mig fastän jag inte förstår orden, jag blir glad över att höra din röst.
Var inte arg på mig länge åt gången, lås inte in mig som straff.
Innan du slår mig, kom ihåg att jag kan krossa din hand
med mina tänder, men jag använder inte min styrka mot dig.
Ta hand om mig när jag blir gammal, kom ihåg, du blir också gamma.
Var hos mig när jag har det svårt.
Allt blir lättare bara jag har dig.

JAG ÄLSKAR DIG!

Dikt av: Anders Hallgren


Snälla, bry er om era hundar bättre.

Inga kommentarer: