onsdag, oktober 13, 2010

Vila i frid Marcus :(

Jag följer alla tidningar och blogginlägg angående Marcus som häromdagen tog sitt liv live på en chattsida/diskussionsforum.

Jag, idioten själv, nyfiken som en katt. Sökte upp "tråden" på Flashbacksforumet och läste hans egna ord. Följde hans ord in i det sista.

Folk hånar honom, tror inte han ska göra de, kallar honom feg och han efter många hårda ord börjar backa ur. 
Han börjar tveka, de säger han själv. Men folk pushar honom att göra de ändå.
Ovetandes att HAN VERKLIGEN GÖR DE DOM SÄGER.

Jag har valt att INTE se filmen eller alla bilder som visas.
MEN jag såg en stillbild från cameran han filmade med och tårarna forsar på mig bara jag tänker på det. Älskade Marcus :( Varför valde du detta, du har gjort så folk fått men för livet :(
Helt blå i ansiktet, hängd i en nätverkskabel från sitt fönster. Han står på knä och lutar sig frammåt(ser det ut som).
Chatten fortsätter, folk sitter och ser detta , folk tror han skojjar fortfarande. Sen slår de faktiskt till, efter några minuters stilla kropp med skiftande färg i ansiktet. Från blåröd till kritvit.
Folk får panik i chatten. Dom har nyss sätt en hänga sig. Folk gråter och är i chock.

Jag vet inte vad jag ska säga. Ni som vill se och läsa kan med några få sökord i Google hitta de själv. Jag väljer att inte lägga ut länkarna.

Jag vill bara säga.
MINA TANKAR OCH STYRKA GÅR IDAG TILL HANS FAMILJ OCH VÄNNER =(

Vila i frid :(:(:(

Inga kommentarer: