onsdag, september 17, 2008

Mina favorit hundraser

Här kommer mina favorit hundraser.
Jag ska ha någon av dessa. Eller kanske båda två!? =)

Dessa är ovanliga raser i Sverige. Inte många som har dom. Det gillar jag!!

  • Ungersk Vizsla/ Den större och mer krävanden och eleganta hunden med sitt smala vackra huvud (3 klipp)
    Kräver mkt motion, och att få jobba med huvudet.
    Har jag tid för det då jag ska skaffa hund, så köper jag en sådan!!=) Denna är inte så sönderavlad, plus att den är en underbar ras som är tillgiven till sin ägare. Brukar användas inom jakt. Har oftast inga problem.





    Boston Terrier/ Den coola mellanstora hunden som ibland har andningssvårigheter men som är charmig med sitt platta ansikte (3 klipp)
    Har tyvärr ingen svans, dom föds med 2 koter till svans, vilket är ingen svans. Sen har dom andningsproblem ibland. Är det värt att riskera? Behöver dock inte så mkt motion och aktivitet som Vizslan. Men vill man ha en med problem?


Inga kommentarer: