måndag, september 22, 2008

Underbar dag på jobbet!

Åh vilken dag!

Jag började morgonen med att äta frukost med alla sötnosar som satt(Läs: Halvstå) med macka och mjölk på bordet (Läs: I Knät) haha!

Sen fick jag ett uppdrag att ta med mig två på en utflykt.
Vi åkte till affären och köpte glass, dom va så snälla, höll mig i handen hela vägen i bussen, på den låånga promenaden och dom var jätte snälla överallt..
Dom skulle såklart betala glassen själva, även om dom fick stå på tå för att ge kassörskan pengarna, så skulle dom promt göra det själva!
Dom var pratglada som bara den tills dom såg en död pappalångben som vi begravde med vårat kvitto från glassarna..

På hemvägen såg jag att en djuraffär var öppen. Så jag bad dom trycka på knappen(Vilket var höjdpunkten när man åkte buss märkte jag) =)
Vi steg av(Läs; snubbla), hoppade hoppsa steg till djuraffären med torkad glass runt munnen och kladdiga fingrar( Barnen asså!)
Vi vinkade till kaninerna och hamstrarna och såg på papegojerna som åt frön. Hälsade på 2 hundar som var inne i butiken. Det gjorde min dag, hundnörd som jag är!
Vi pratade med bussschaffisen hela vägen tbx till dagis och gammla damerna på bussen gillade tydligen barnen. För varje gång jag kollade på dom, satt dom o log.

Trodde dom att det var mina barn tro, eller var leenderna för att dom tyckte synd om mig som hade så pratglada 4åringarna brevid mig?

Vi fick plats 3 stycken på ett två-säte i bussen. Det såg nog rätt gulligt ut! =)

Ciao

Inga kommentarer: