måndag, september 01, 2008

Sjuker

Hösten närmar sig!! redan september!


Idag är jag sjuker, men gick till dagiset ändå. Alla va typ sjuka. hade bara 6 ungar på en avdelning, vanligtvis är det typ 16 st. Så det var många borta. Nu vet jag vart jag blev sjuk någonstans!

Idag har jag och barnen och alla fröknarna snorat o nyst, o hostat ikapp varandra!
Mår jag dåligt imorgon stannar jag hemma! Lätt, det är frukstansvärt o stå o byta blöjor o klä på alla ungar, bara att kolla ner gör att tårarna o snoret rinner. Så jobbigt!
Jag har redan en näsa som knappt funkar innan, så när den är snuvig så är den jobbig! Och vill inte alls samarbeta!

På onsdag ska jag till läkaren o kolla om jag har reumatism, har gjort det en gång förrut, då visade testet att jag hade en lite grad av det, men som inte var något att oroa sig över.(Min farmor har grov reumatism och är rullstolsbunden och sängliggandes)
Jag vill göra detta testet så jag isåfall kan börja träna det och ta medicin med en gång...
Nu är mitt finger frukstansvärt jobbigt, oftast börjar det i små leder som fingrar, tår osv.

Mitt högra pekfinger är jätte jobbigt ibland på morgonen. Så nu har mamma fixat tid hos en hon fick tips om. Som verkligen kan detta...
Blir säkert ett till blodprov. Denna gången ska jag be om bebis-nålen! Annars svimmar jag!

Snäll hon är som fixade det! Jag hade fullt upp på dagiset, och hon hittade en ledig tid till mig.

Så snällt!! Mami<3

Idag fick jag en tid till mina plastikläkare/Tandläkare och alla som haft hand om mig under åren då jag opererats , för en årlig koll av min Läpp och käkspalt.
Det är alltid lika känslomässigt jobbigt att gå på en sådan, man påmins så mkt av hur man sätt ut igenom åren. När man kommer in där så är en hel vägg full med bilder på sånna som " jag"... Det ser så hemskt ut, som ailiens... Det får mig att bli deppig.
Dom visar och berättar hur allt går, vad som är kvar att göra osv. Tar fram bilder från förr ifrån munnen och visar Före-/Efter.
Det är jobbigt och jag vet att jag kommer gråta.
Jag kommer hålla masken där, men sen kolappsar jag. Det brukar jag.. Det är för mkt smärtsamma minnen därifrån.

Sen köper jag nog en glass eller en godispåse, och tänker på alla söta barn jag jobbar med. Och sen mår jag bra och drar till jobbet =) Så kommer nog min dag se ut..

Vill träna, vill bli frisk, så jag kan träna!!!! Vill svettas, flåsa o darra!!!! MMM!!!

Såg sjukhuset nyss! Åååh vad jag vill bli undersköterska. Vill jobba på privatkliniker!!! Med plastikoperationer! Det är jag grym på! Oftast söker dom någon med erfarenhet!
Jag är som gjord för dom! ;)
Eller så vill jag vara med en barnmorska och ge mer liv till världen.
I LOVE KIDS!! Finns inget vackrare! Längtar så tills jag ska ha barn! Det blir när det blir! Men jag drömmer om det varje dag!
Fan så grym mamma jag kommer bli.
Snäll, rättvis och omtänksam. Men mest av allt. Kärleksfull!
EXAKT som min mamma!!!!

Gonatt mina underbara läsare!!
Sov gott!
*kramar hårt*

Inga kommentarer: