lördag, mars 07, 2009

Dagens Peppning

  • Jag var generös som gav bort min mat till den hemlöse mannen jag träffade vid jobbet. Han fick min drickyoghurt. Han tiggde pengar av mig. Men ja vill inte att dom pengarna ska gå till öl eller liknande. Så ja lät han få min yoghurt. han var mager som en tandpeta och inga tänder kvar. Skägget hade börjat ändra färg till orange. Hans jacka luktade kiss och ja har sätt han hänga utanför vårat systembolag... Om han nu drack den eller slängde den vet jag inte. Men det var fint gjort av mig tycker jag. Min hunger ja hade försvann snabbt som blixten när han sa. " - Tack så mycket snälla dockan, du måste vara gudasänd"

  • Jag hjälpte en dam att hinna på vagnen. Och tog upp hennes rullstol på vagnen. Och gick sedan ut . Ja skulle ta en annan vagn. Fick ett flåsan tack från henne med. vilket gjorde mig glad.

Det var bra gjort av mig. :) Man borde tänka på att saker som dessa ja nyss nämnde. Det kan göra någons dag så mycket bättre. Och dessutom göra din dag mycket bättre. Tänk på att le så mycket du bara kan. Le mot bussshauffören, le mot passagerarna, le mot dom du går förbi, le mot kassörskan,.. Men gör det hjärtligt. Gör det för att du vill. Gör det för att världen blir så mycket bättre av leende ansikten. Speciellt i sveriges väder. En grå dag piggas upp av ett glatt ansikte. Sura inte ner dig för att det är regnigt. Le!!

Jag ska numera ha som MÅL att LE varje dag. Så mkt jag bara kan. För när jag var som deppigast och möttes av en glad person någonstans, så smittades jag av. Många har gjort min dag på grund av att dom log mot mig. Nu vill jag göra detsamma!



Inga kommentarer: