torsdag, mars 26, 2009

Tidsfördrift!

Namn: Julia Pia(efter moster) Hagman
Vad tror folk om dig?: Förr trodde många att jag var rätt tyken och nonchalant. Och otrevlig. På grund av allt svart smink, skarpa ögonbryn och min diviga walk ja körde så dömde folk mig för att vara kaxig och otrevlig. Men numera hör ja aldrig det. 
Stämmer det?:Just då stämde det att ja såg kaxig ut. Men ja har aldrig varit kaxig. Aldrig varit dum på något sätt. Men utsidan sa att ja var det, så folk dömde mig för det. Numera är det absolut inte så. Folk läser mig som den trevlig människa ja är. Ja ler mycket mer istället för att se cool ut. Ja har mognat rättare sagt! =)
Vad får du ofta komplimanger för?: Mitt hår! Många som kommer fram och vill känna och fråga vart ja klipper/färgar mig. Att ja har fina kläder och en bra jordnära blogg. En bra blogg som är kul och intressant. Det är jätte kul verkligen. Det är många som tycker ja ser fin ut nu efter alla operationer i ansiktet. Och att ja bara blir finare och finare. Vilket gör mig gladast av att höra!
Hur imponerar man på dig?: Ja blir imponerad av folk som går sina egna vägar. Oavsätt motgång. Intelligenta människor får mig att tappa hakan ibland.  Människor som har varit med om mycket jobbigt men fortfarande lever fullt ut som om dom bara lever en dag till(Tar vara på livets goda). Ja blir otroligt imponerad av positiva själar. Ni vet sådana som aldrig kan se negativt på något. Oavsätt vad som hänt med han/hon.
Brukar du skratta åt dig själv?: Ja! Väldigt ofta! Alla mina skämt ja säger dagarna långa, är till för både mig och den ja är med. För att båda ska skratta. Ja älskar att skratta. och gör det väldigt mycket varje dag. Ja gillar att bjuda på mig själv!
Vad står det i det senaste inkomna SMS?: Pepe skrev att han hade köpt en Risifrutti till mig som ja kunde ta. Haha. Gott för halsen idag!
När du dricker alkohol, brukar du bli för full då? Ne aldrig! Ja vet alltid vart ja är, vart mina saker är, när bussarna går och vart, ja blir aldrig fylle-ledsen ja är jätte glad och dansar och sjunger(Ofta ensam, haha) osv osv. Vet man inte de först nämnda så är man helt klart för full när man dricker.
Hur svarar du i telefonen?: " Hej det är Julia!!"
Är du allergisk mot något?: Nej inget, vilket ja är så glad för!
Vad saknar du?: Saknar min barndom lite, saknar känslan av hur lätt livet var. Ute hela tiden och "hängde" eller så cyklade man massa, åkte inlines eller sparkcykel vart ja än skulle.(Hade även en blåglittrig trampmoppe) Hade fullt upp med alla djur ja hade.
All ridning ute i skogarna och när man skaffade sin första hund, kanin, hamster, fisk och råtta.( Ja ja blev bortskämd med djur som ni märker) Men Ja kommer göra så till mina barn med. Ja tycker djur är det bästa med livet. Även om ja som mamma lite senare kommer få göra det min mamma gjorde (sköta djuren ja hade) Så får hela familjen ofta mycket kärlek av djur. Och någon slags gemenskap. Man fick vara med om döden när djuren hade levt sitt liv. Och det är bra som barn att "känna på". Det kan nog göra en starkare med tiden. Ja mognade med tiden oxå kände ja. På grund av att ja märkte vilket ansvar man hade.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ne det tror ja inte på. Kärlek är något som man skapar med tiden. Ja tror på attraktion vid första ögonkastet.
Vad skulle du göra om du var kille för en dag? Oj, hm ja hade velat kunna dra ut kalsongen ur skrevet mitt ute på stan utan att se konstig ut. Ja hade velat ha sex oxå. Så att ja får se vad dom går igenom som inte vi gör. Ja hade velat vara med "gänget" en dag och snacka killsnack. vad är det igentligen?? 
Tror du på ditt horoskop? vilken är du?:  Ja verkligen. ja är kräfta. ALLT stämmer med mig! Dom ja träffat har ja fått reda på att dom är dom ja inte går ihop med. En kräfta går oftast bäst ihop med en kräfta. För vi kräftor gillar en som är så lik en själv som möjligt. 
Vill du gifta dig?: Ja, satt och och pratade med mamma om det. Vill ha något som man verkligen kommer ha som minne. Hälst en två veckors resa till Aruba(Mitt drömresemål). Och bara massa ljus på stranden och blommor. Och sen ska smekmånaden vara upplevelser. Bungyjump/fallskärm, rida längs med stranden, simma med delfiner osv. och under några dagar på resan så ska en fotograf vara med och ta fina bilder som man får med sig hem. Visst låter det perfekt? Och sen kommer man hem och har en fest med alla nära och kära och firar att man numera kallas "fru"!! wie!  Eller så har man något väldigt enkelt i en trädgård och har en smekmånad på ett Spa. Funkar det oxå! ;)
Vill du ha barn?: Ja väldigt gärna! Skulle ja var den som bar oturen med mig och aldrig kunna få barn så kommer ja adoptera. Barn ska ja ha! Och den kommer få världens bästa mamma och förmodligen pappa! Ja vill nog ha ett barn och sen hund/hundar. Just nu iaf. Sen får man se vad man känner sen när tiden väl är inne.

Åh vad detta fick mig att bli glad. älskar att tänka på livet. ja älskar vad livet har att ge. Älskar vad som har att komma, älskar vad ja varit med om. Älskar den ja blivit pågrund av min familjs kärlek och förståelse.
Gud vad bra liv jag har! älskar Mamma, pappa och syrran. Vad vi gått igenom saker! Vi har klarat så mycket. Vilken familj. Vi är med om mycket. Många motgångar och framgångar. Och vi håller ihop. Oavsätt. Vi klarar av att sörja tillsammans. Vi gråter när vi behöver. Vi stöttar varandra i våra problem vi har.. Men bäst av allt. Vi får varandra att skratta! Varje dag. Vi har nästan alltid ätit middag tillsamans. Som familj är det viktigt tycker ja. Samlade och skrattar och pratar om dagen som varit.

Min egna familj ja ska skapa med tiden, ska bli som min. För det finns inget ja vill ändra på. 
Älskar er!

Inga kommentarer: