lördag, mars 07, 2009

Filmtips

När jag koller efter i min blogg så har denna veckan gått i djurenstäcken. hehe Så ja kommer fortsätta att gå i det temat till söndag. =)

Ja som aldrig ser film ska berätta om gången jag såg. Spirit - Hästen från vildmarken.
Jag satt med ett leende hela tiden. Dom minutrarna jag inte log och skrattade så grät ja. jag grät nått fruktansvärt. Men detta är ändå en av de bästa täcknade filmerna jag sätt.

Det som är bäst i filmen är hur dom tolkat hästar och deras språk. Blickar, gnägg osv Och det som är coolt är att hästarna i filmen inte pratar.. Men man förstår allt ändå..Det är inte en film som är helt knäpptyst. Det finns en berättar röst..Och sen gör låtarna så sjukt mkt. Jag älskar låtarna i filmen. Dom berättar rätt mycket oxå.
Ja hittade låtarna nu på Spotify. Fast den engelska versionen. Den var inte alls lika bra. I den svenska så sjunger Martin Stenmarck alla låtar. I den engelska sjunger Bryan Adams. Och tro det eller ej men jag tycker han har alldeles för hes röst för att jag ska kunna njuta av hans röst. iaf i denna filmen. Till dessa låtarna passar Martin bäst!!. Jag började gråta med en gång.?

Ni djurmännsikor som inte har sätt denna komma nog gilla den lika mkt som jag.


Inga kommentarer: