fredag, mars 06, 2009

Snälla hjälp WSPA

Igår såg jag reklamen av organisationen WSPA. Dom hjälper drabbade djur. Jag började gråta direkt av bilderna dom visade.
Man kan skänka 100:- genom ett sms. Jag gjorde givetvis det! Herregud, Det är det minsta jag kan göra. Vad det än går till så är det helt klart värt det.
Gör som jag.
Ge hundra kroner så att deras volontärer kan åka till drabade djur och hjälpa dom.
SMS.a WSPA100 Till: 72999
Kostar 100:- + smstaxa. SNälla hjälp dom.!
Pengarna går till Vildadjur, Husdjur i nöd, Djur på farmar, Katastrofhjälp(Djuren i krigsozooner) m.fl.


I Indien är det vanligt att ha björnar i selen och "tämja" dom. Här dras tänderna ut. Björnen kan ibland dö av traumat. och många av dom dör i hjärtattacker p.g.a just detta momentet.

Många djur transsporteras i lastbilar och vagnar. Flera hundra mil. Utan mat och vatten, och ibland fastbundna. WSPA kämpar för att stoppa dessa lastbilar i tid. Dom arbetar även för att stoppa människor som dödar hundar för mat.

Detta är bara en LITEN del av bilder jag hittade. Många var så hemska att jag inte kunde visa dom för er. Snälla visa er generositet och ge 100:- till WSPA eller PETA.

Besök gärna: http://www.wspa.se/index-2.html

http://www.peta.org/

Inga kommentarer: