onsdag, mars 25, 2009

Sköna sköna Onsdag!

Jag sitter här och läser massa bloggar! =) As usual. Jag är hos Pepe. Han lagade supergod carbonara igår. Med färsk pasta. åh jisses vad gott det var! Ja som var så hungrig! han började tidigt imorse så ja sov vidare! Nu kollar ja på VAKNA! med the voice! på kanal 5.. Älskar det! Alltid varje morgon!

Jag sitter och funderar lite över livet. Har så mkt funderingar.
Vad ska ja göra om ja inte kommer in på utbildningen igen? Ska ja resa mera då? och fortsätta jobba med dagis som ja egentligen inte vill? Ja gör det bara för pengarna..
Så vill ja inte fortsätta, ja vill jobba för att ja vill och gillar det!

För att ge er en inblick i mitt jobb just nu så känns det nästan alltid som om man varit på en koncert när man slutar på dagarna. Tänk er det..Sen att när ja byter dagis hela tiden, så åker ja på allt som alla barnen har. Förkyldningar som aldrig släpper, influensa osv. Hela tiden. Det sägs att det tar upp till 1år att få ett bra imunförsvar för att jobba på dagis. Men ja har ju bara jobbat sen augusti. Det är snart 8 månader och ja åker fortfarande på allt. Vilket gör att vissa löner suger rejält..TUR att ja bor hemma.. Ah ni förstår va?

Så min nya fundering är Aupair till hösten/vintern ifall ja inte kommer in.  Då vill ja ha ett barn. 1-3 åldern. I New York. Älskar ju den staden.
Men då måste ja ha körkort...oftas. Åh allt tar emot! Men ja kanske lyckas ta körkort tills då? Ne? Eller? ja vetefan vad ja orkar längre.

Nu ska ja gå ner till bussen! ha en bra dag!! Fortsätt lysa solen!!!


Inga kommentarer: