söndag, juni 29, 2008

Bok-Julia


Idag har jag köpt mina första böcker någonsin!!
Blev så sugen helt plöstlig, ligga och sola med en bok i handen. Ligga i sängen på kvällen med tända ljus och lusläsa. Avkopplande och bra för mitt dåliga ordförråd och mina lässvårigheter.

Jag har inte gillat att läsa förrut för att det tar så lång tid att läsa en sida för mig. Så en bok är helt orimmligt för mig att läsa ut.
Men nu köpte jag pockets! Och verklighetsbaserade! Älskar det!
Så dom ska jag nog kunna läsa och förstå=)

Jag köpte

  • Annika Lantz - 9 1/2 månad
    Den handlar om att vara föräldrarledig med ett kolikbarn med sömnlösanätter och lattespäckade mammaluncher som aldrig blir av. Babysim, BVC och eftermiddags teve. Allt i Annikas sköna humor. Verkar jätte bra och kul.

  • Malin Sävstam - När livet stannar - En berättelse om att överleva
    Handlar om Malin som misste sin man och sina två yngsta barn samt 3 vänner i flodvågskatastrofen i Thailand.
    Hon säger efter tre år " Jag vet att man inte dör av sorg"
    Boken visar hur hennes liv har sätt ut efter tsunamin och tragedin som hände henne och Axel hennes äldsta son. Hemskt och ledsam bok. Från sorg till en gnutta hopp. Min mammas kusins kompis är hon som skrivit boken.

  • Carolina Gynning - EGO GIRL
    Handlar om Carolina som steg ut ur BigBrother huset som vinnare och superidol. Carolina hade större ambitioner än så och under det första året hade hon haft 3 konstutställningar, skrivit en bok om sitt liv och fått en roll i en italiensk film.
    I Ego Girl talar hon öppet om kokaimfesterna och ätstörningarna som finns i modellbranschen och hur hänsynslösa många agenter varit, men även hur glamourös och rolig henne tillvaro ofta är.


    Verkar bra ellehur?.. Ah ;)

    Nu ska ja ut på terrasen och äta wraps

    Puss!!

Inga kommentarer: