tisdag, juni 03, 2008

Klart!

Nu är jag hemma igen, svullen och dan. Känns som jag har boxats lite, som älskling sa. Ser ut som jag tatt ett antal ronder med mike tyson, haha.
Harhaft en bra tid på sjukhuset, skönt att bara ligga över en natt, för sjukhuset hade solen på sig heela tiden. Och jag kokades iprincip. Nu sitter jag här med två plåster på varsin hand. Hade nämligen två dropp. då det ena la av efter en tid. Så högra handen fick barbie plåster, vänstra fick batman. Skit coolt. haha ( Blir så när jag ligger på en barnklinik) Blev dock lite besviken att ingen clown kom! hahaha :P ne skojja, jag skrattar inte lika groteskt när sopbubblorna faller över mig, så det gör nog inget att dom inte dök upp.

Jag fick dra ut grejerna i näsan idag. Har nämligen en igenknökad näsa med små dukar(tamponader på sjukhusspråk) som dom petar in som ska suga in all skit i sig. Dom är skit bra, ända problemet är att dom gör att jag inte kan andas. Så jag fick inte så mkt sömn eftersom svaljet var snus tort efter fem minuter vid-öppet haha, men tog igen sömnen idag på morgonen, då jag fick dra ut dom. Ca 20 cm långa täckt av sårvtäska och blod, yummi!
Jag älskade min sjuksystrar. Så underbara. Även om jag fick dom att slava en hel del, men det är en del av deras yrke, och dom verkade jätte glada att något hände när ja tryckte på knappen. pratglad som jag var, så pratade vi jätte länge om allt. Gud vad det gör mkt. Jag vill verkligen jobba som något sådant. Jag som är så social. Dom alla rekomenderade mig att söka till sjuksköterska, då det är ett spännande jobb. Jo tack det har jag märkt.!! Love it..

Nu är jag löjligt snurrig, och spyfärdig. För mycket blod i magen sägs det.

Så nu ska jag ta nyponsoppa och vatten och yoghurt, inte alls trött på det! haha fyfan vad tröökigt. Ge mig en köttbit!!!!

För ni som inte alls vet vad jag pratar om för operation, så är det ingen à la Linda Rosing operation jag gjort, utan det är för att jag är född med Läpp och käk spalt. Och detta är min 9e eller 10e operation tror jag. Och mer blir det, gratis, men jävligt påfrestande för hjärtat. Ni fattar nog..

Wish me good look, ha det så underbart i fina vädret nu!!!
Kram!!

Inga kommentarer: