torsdag, juni 05, 2008

Dag 4

Jag är välldigt gul i ansiktet idag..
Svullnaden flyttar sig neråt så den ligger där rougen brukar ligga, så jag är jämnrund nu :P
Jag fick mig ett gråt bryt nyss. När jag inte har tanden i munnen så känner jag mig så äcklig. Så ofin, så värdelös. Kan knappt prata och så här ska jag gå en hel vecka till, eller mer.
Vet inte hur dom ska fixa min plast-gom som har protes tanden fastlimmad på. Ni vet sånna tandställningar man kan ha. Med rosa ellr genomskinlig plast i gommen. En sån har jag haft nu 1-2 år fast den syns inte direkt och har en ståltråd som håller en tand där det fattas tand i min mun. Fan vad jobbigt det är att beskriva. Haha!
På så sätt ser min mun komplett ut. men ICKE, hehe. Är ju tandlös på ett ställe. och det vill jag inte fortsätta vara så jag ska operera in en skruv där vi kan fästa en tand så småningom.
Men ben fattades och det är DET jag opererat in nu i min mun ifall ni inte fattar
Iaf, nu när jag opererat in benet som fattades för att en tand ska kunna opereras in så får jag inte ha gommen. Då det är massa styg och svullet. Plus att benet inte får ha tryck på ett tag.
Jag orkar verkligen inte gå utan tanden mer. Det är tanden näst längst fram där uppe. Gissa om det är svårt o prata när tungan glider dit hela tiden.

Jag hoppas dom har en riktgit bra plan på hur hur detta ska lösas. För jag är inte jätte stark i vissa lägen. Speciellt inte när jag inte kan föra mig i ett socialt umgänge. Kan inte ringa någon, inte vistas ute...det är svin jobbigt.

Tv dags för mig.

Föresten - Lördag = börja äta pure, eller typ mos och fisk. God vad jag vill ha mat!

Jag vill kunna duscha oxå! Min kropp bara flagnar och jag ser jätte äcklig ut emd fett hår! Men benet får inte bli fått och näsan får inte äns bli typ fuktig eftersom der är gips. Morr!!

Nattis!

Inga kommentarer: