tisdag, juni 24, 2008

Älskade Amanda

Min älskade stora syster Amanda är sjuk och hon skrämde oss rejält inatt. Hon ringde vid ett tiden på natten. Mamma svarade och jag som presic skulle somna hör att mamma säger

- Oj , ah men då kommer jag, hej!


Vi viste att hon kände sig sjuk, hon hade känt sig krasslig på dagen när hon va här och åt. Kände sig febrig och seg.

Så hon hade slocknat i soffan när hon kom hem. Hon skulle gå till toan eller om det var sovrumemt och svimmar. Hon vaknar och går till toan för att vakna till lite bättre, efter det minns hon inget, och vaknar upp när hon ligger på golvet, och det är blod på dörren och golvet, det dunkar i käken och hakan och hon har blod på kläderna. Hon känner efter med handen och den blir blodig. Hon känner efter i käken den går att röra, så det var ingen fara, men hon drog sig till mobilen på golvet och ringde mamma. Mamma flög upp ur sängen och åkte dit.


Såret var öppet, ca 2-3 cm, så hon fick sy och tejpa. Låg på bår en timme innan dom kunde ta henne. Hon svimmade hela tiden.

Stackars henne.
Jag var jätte orolig, mamma med. usch


Vaknade upp imorse att hon grät. Skakade något fruktaansvärt. Visst har man haft lite frossa när man hade feber. Men jag har aldrig aldrig sätt någon skaka och hoppa så mkt i kroppen. Hon fick nästan astmaanfall av kramperna. Jätte hemskt.


Idag har vi pysslat om henne här hemma.

Hon har ont i halsen nu, läkaren trodde att d va en jobbig halsfluss som ville sätta igång igår.

Hoppas det är det, och inget annat.


1 kommentar:

Amanda sa...

Älskar dig mest av allt i hela världen!!!!!! Bättre syster går inte att få <3<3<3<3<3<3
pussspussssssssssssssssss