måndag, juni 16, 2008

Gosh

Jag har kollat på Outsider och är lite halv tagen(Inget snuskigt menat) haha!
Det handlade om Fruar som låter sig hålla käft. Göra hushållsysslorna, föda barn, ha sex när MANNEN vill. Inget var på deras vilkor.
Fanns tydligen en book dom följde som hette The Surrenderd Wife.
Jag kan inte fatta hur man kan acceptera det livet.
Ena kvinnan sa. - En kvinna ska alltid säga JA till sex. Det skrämde mig mest. Sa sa hon.
- Även jag känner ibland att jag inte vill, men han puschar och tillslut ger jag med mig det är han som är ledaren.
Hallå eller? Finns något som heter Vaginism!! Och det är ett medicinskt tillstånd som går att komma ifrån men det är jätte svårt Det är en slags kramp hela tiden. Detta kan hända om man blir tvingad till sex som kvinna och inte hunnit bli våt.
Det gör att man aldrig mer blir det. Man gör det nästan omöjligt att ha sex, gå hos gynekologen och köra in en tampong. Som ALLA KVINNOR gör.
En man som gör så tänker bara på sig själv.

Det var en kvinna som la tandkräm på sin mans tandborste. La rakvatten, badade han. Ah allt en MAN borde kunna göra själv... om han inte var handikappad.
Visst han ägde en verkstad och jobbade mycket. Men ska han bli bebis när han kommer hem? Han sa att han va en riktgit MAN. och hon KVINNA. han satt framför tvn och åt maten hon lagat medans hon damsög.
Det är sånna som dessa människor som gör JÄMNLIKHETEN omöjlig. Vi lever inte förritiden eller på Jesus tid.

Jag förstår inte...*skakar på huvudet*

Det som stör mig mest var att kvinnorna som va uttåtriktade och glada men som bråkade med sina män. Gör detta för att lösa deras konflikter.
Det kommer det inte göra. Kvinnan kommer KOKA av ilskan hon ska hålla inom sig enligt boken.
Ge upp, gå vidare, hitta en annan som är mer en jämnlik, än en du kämpar om makten med.

En grej jag kanske ska nämna var att en kvinna satt i bilen och ville vara med att visa vart dom skulle.. för trafiken var jobbig vid den tidpunkten.
Boken säger att hon ska ta på sig en ögonbindeln när hon kände för att säga till honom.
Vilket hon gjorde..och dom åkte fel.


*suckar*

Inga kommentarer: