fredag, juni 13, 2008

Jobb?

Jag är så förvirrad. Vill ha klart för mig vad jag vill jobba som..

Allt inom vården lockar mig. Ah nästan allt. Vill kanske inte bli läkare. Men det mästa tilltalar mig.

Men med en svår och komplicerad utbildning som Sjuksköterska, så vet jag inte om jag vill ägna så mkt tid och kraft åt något som har skit betalt.
Jag är inne och läser diskussioner på olika sidor. Och ALLA är arga för sina löner. Inte fan ska det vara så? Vården som är så grymt viktigt. Alla har en betydelsefull roll. Men inte fan får man betalt för det. Säger som dom på reklamen jag såg förrut...

-Är du gammal och nära att dö, är du mer värd som digital. Visst stämmer det?


Jag är ingen person som pluggar. Behöver all hjälp plus lite till om jag skall få bra betyg, eller ett godkänt. Har inlärningsproblem och läs och skrivsvårigheter. Jag känner mig så värdelös med mina betyg.

KY är hopplöst för mig. Där ska man ha 90% godkänt från gymnasiet. och jag har inte det.


Blir jag undersköterska så har jag en framtid med säkerligen ett underbart jobb jag älskar att gå till ,men med en lön jag presic klarar av att leva med. Är det värt det?


Så trött på att världen vill se betyg vid ansökningar när min kunskap och intresse kanske är dubbelt så bra som någon med MVG på papper...

Om man var deprimerad hela skolgången då?...Får jag inget annat jobb än städerska då?


Jag vill inte vara i denna åldern mer. Känner mig inte välkommen..
Hur ska jag göra?

//Julia

Inga kommentarer: