torsdag, oktober 02, 2008

Godday mate!

Sitter här vid datan med maten och gluffsar i mig. Vrål hungrig, tog en alvedon nyss, sån huvudverk.

Idag var det värsta dagen på jobbet! Helt kaotiskt!!!!
Alla skrek, kissade ner sig, strejkade när man skulle byta blöja, skrek så det surrade i huvudet på en och sist men absolut INTE minst, TROTSADE sig med ALLT.
Jag fick nästan panik ute på gården, vi har för många ungar på en liten yta, det är alltid någon som gråter, för det är så trångt, alla cyklande småkillar cyklar på tjejerna som försöker lära sig att dansa tango och hoppa hage.
Då blir det såklart gråt, och det ser de små så då börjar dom skrika efter mamma, för dom kommer på att mamma inte var där. Domino effekt!
Småungarna slår spadarna i huvudet på andra stup i kvarten och man har ständigt en lite hand som drar i ens lår och vill till gungorna.

Jag är helt slut. Jag är van vid en dagismiljö, trodde jag!
Jag hoppas på att detta var en engångs företeelse.

Jag var ensam ute med 10 barn idag...Alla trotsade mig.. jag hade sådan lust att skrika
JÄÄVLA UUUNG JÄÄVLAR!!!! men jag höll mig ;)

Finns 2 barn som alltid är glada, det är som att solen komemr fram när det ösregnar när dom kommer ut.
Helt fullt påklädda med regnkläder och med en gulreflexväst på sig.
Dom ska alltid prata och gossas och kramas. Dom delar med sig av allt, accepterar att gungorna är upptagna och väntar på sin tur. Dom säger tack när någon ger dom något ifrån sandlådan, dom hittar alltid något att leka med utan att bryta ut i panik och gråt.
Dom gör ens dag. Alltid!

Jag var tydligen exakt sån sa mamma och pappa, Tack, var helt självklart för mig att säga. Och var något upptaget så hade jag andra alternativ. Hur underbar var inte jag som unge?
Jag var aldrig arg och inte en sådan som gråter inne i affär, jag satt och sjöng och skrattade hela tiden.

Jag hoppas jag får ett sådan barn som jag var! =)

Fyfan.

Jag fick en teckning idag. Det är jag som prinsessa på mitt bröllop och min man. Så otroligt roligt..Ska försöka visa er den..

Kraaam

Inga kommentarer: