lördag, oktober 04, 2008

Om mig

För fem år sedan:
Var jag 14år, och levde livet som fjortis med savannbyxer och feta buffalo-skor. Hade svarta och beiga med leopardpäls. Jag tjatade om moppe, och fick ärva min systers trampmoppe(Blå-glittrig med en tuta som alla vände sig om när dom hörde och en halvtfungerande gashandtag och en hjälm med skärm) Kämpade i skolan med betygen, mamma gjorde det mesta för mig, för att jag skulle få betyg. Något jag aldrig kan sluta tacka henne för idag.

För 3 år sedan:
Var jag en rätt deprimerad tjej som hade en pojkvän som var dum och min moppe blev stulen av min knarkgranne, ville inte leva men jag tvingade mig att kämpa. Började gymnasiet, vilket jag inte borde gjort, tog en fel linje, och misstrivdes bland mobbare och härskare.

För 1 år sedan:
Började inse vad jag egentligen vill, och planerar vad jag skall läsa upp efter studenten. Dejtade hej villt, och hittade aldrig den sanna kärleken. Insåg vad jag var värd, och vad jag verkligen behövde. Klarar av att ta tag i översittare och härskare, och jag försöker se livet ur en positiv synvinkel.

För 4 månader sedan:
Tog jag student och njöt av att slippa Angered och alla dess människor som bor där och opererade dessutom min näsa för andra gången 3 dagar efter studenten. Min 10e operation blev det. Jag började mitt sista sommarlov och njöt av alla små soltimmar Sverige gav mig..

Igår:
Var jag med om en spännande dejt. Som kändes fruktansvärt bra..Fårse vart detta leder oss..

Imorgon:
Ska jag på ännu en dejt med Keith, vi längtar så att vi spricker. Vi ska på resturang innan och efter bion blir det ett fik att sitta och mysa på..Blir nog en hyffsad sen kväll även om ja ska vara på jobbet kl7 på måndagen. Men det skiter jag i ;)

Om ett år:
Pluggar jag antagligen till Undersköterska, och försöker söka in till privata kliniker för skönhetsoperationer och även till BVC(barnavårdscentralen samt förlossningen). Jag har nog ett extra jobb någonstans så jag kan spara pengar till resor, och jag övningskör nog för fullt med mamma. Och jag hoppas att jag har en kär pojkvän vid min sida :)

Om tio år:
Har jag förhoppningsvis barn och hund. En underbar sambo och en fin bostadsrätt med sparpengar på banken, en skog i närheten där jag och hunden kan motionera och ett jobb jag vill jobba med i ett antal år. Har ett liv utan depretioner och plastikkirurgi.


Hur ser eran sådan här lista ur? Detta får en att tänka och dröma sig bort.

Inga kommentarer: