onsdag, september 16, 2009

En dag närmre lördag

...nedräkning!

Mår rätt kasst. Förkyld och lite febrig tror jag minst sagt.
Gick till jobbet iallafall. Kaos på jobbet, blir bara mer kaos om ja försvinner. Jag är deras räddare i nöden..(tyvärr). Springer runt som en vilsen höna som undrar vilken bur hon ska få stanna i.
Var 4 ordinarie fröknar idag..ska vara 7 st...Sjuuuukt kasst.
Barnen blir offer. Fröknarna lipar och sjukanmäller sig och är lättirriterade när ingen vikarie dyker upp, för att dagiset inte har råd. Först nu märker vi av att Lundby stadsdel sparar miljoner.. Hemskt!!
Snart finns de ingen som orkar mer..
Stackars barn...stackars oss... Hatar detta kaoset.
Satt med 7 barn idag, alla i 1årsåldern och jag var ensamn... Lekte med trolldeg(dom åt den hällre) En tröttnade efter en sekund, en efter 5 min osv osv, sen kom de bajs i nåns blöja, en somnade etc etc etc. Men vad kan jag göra? INGET.
Går inte att lämna dom småttingarna..

Aja ja kämpar på. Hoppas på förbättring snart..

Jag får be om ursäkt hur ja ser ut nu för tiden.. Skämms så. Jag går i regnkläder dygnet runt typ. Fult smink, luktar sprit om händerna (eller snor/bajs)eller ah ja luktar dagis(ha ha). Håret är slarvigt uppsatt(vill inte ha löss) och kläderna består av mysbyxor och vita tygskor som numera är sandlådefärgade. Ögonen är rödsprängda och jag har äcklig anderäckt av all skit mat ja äter på dagis( Ja, ja måste äta dagismaten, det ingår i mitt jobb att lära små barn att äta rätt. Pedagogiskt ätande heter de. Därav all skit mat..Får inte ta med mig egen(suck))

Jag har just nu ingen lust att ha barn.(hahaha) Är noll% sugen alltså... Fy vilket jobb det är. Snacka om att vara konstant upptagen. Tackavetja HUND;)


Jag hoppas ni haft en super dag! SMILE..de gör dagarna bättre ibland. Jag försöker så gott jag kan..

Dagens pepp låt


Pussss på er

Inga kommentarer: