fredag, september 18, 2009

Happy!!

Jag är glad idag trots allt..
Slog upp mina stora blå vid 06.30 imorse. Med en jobbig känsla i kroppen.

Gårdagen var kass på jobbet. bara 2 personal(Jag+vikarie) istället för 7 st. Fick stänga avdelningen och dela på barnen och forsla dom till de andra avdelningarna. Vilket suger, barn har en slags trygghet i sina avdelningar. Blöjrummen, pottorna och toaletterna. Och det blir lite kaos när man helt plöstligt inte får gå dit. Vissa kissade ner sig hällre än att gå på en annan avdelningstoa. Känsligt för barn det där. Mitt hjärta gjorde ont hela dagen. Jag var stressad som bara den. Vikarien visste inga namn osv. Allt var krångligt. Föräldrarna var griniga när dom hämtade då de var kaos, och barnen var vilsna. usch..aldrig mer igen! Nästa gång ringer jag hem alla barn. Mina små småttingar ska INTE behandlad så!!
Men vad ska man göra? Vi får inga fler vikarier... bara en!!

Aja, idag var iaf bara några få barn där, och fler personal. Lugnt och härligt. =) Unnade mig varm choklad och godis på rasten. Mys!! Solen var underbar. Och jag gungade med lite barn. Ja ni läste rätt..JAG gungade. Kan aldrig sluta älska de!! Barnen tyckte ja va "tokig fjöken".

Jag är tacksam att jag fått detta jobbet. Ett hårt jobb men jag får så mkt kärlek. Barn kan verkligen ge kärlek. Även de värsta barnen som alltid gör hyss och aldrig lyder en. Dom kan tilloch med göra min dag!!

Jag älskar barn..men kan även ha en slags hatkärlek.. Ni som jobbar med barn vet vad jag pratar om... Men skulle aldriig utbilda mig inom detta. jag kör detta tills jag vet vad jag vill =) Det funkar..
Kolla. Hur kan man inte vakna glad av min utsikt. Älskar (L)

Ha en underbar fredagkväll!!!!

Inga kommentarer: