lördag, september 26, 2009

Saturday..

Jag har varit i stan idag med mamma. Joo förresten innan stan drog jag och mamma till salongen i vårat hus hörne. Dom hade 3års jubeleum. Massa rabatt, så mamma bokade tid för nagelförlängning=)..
Köpte inget direkt i stan förutom lite schampoo och balsam till mitt trollhår. Jag provade lite kläder inne på Zara. Men såg ut som en tjock korv i allt.. Tackaveta denna tunikan jag hade idag. Den kan jag vara gravid i 3e månaden utan att någon hade märkt. Mohaha!
Förresten hur snyggt ljus är de inte i deras omklädningsrum?..Om jag någon gång får chansen till att göra om ett badrum så ska jag ha en hörna med massa speglar åt alla håll. Från topp till tå. Sen ska lyset vara exakt som Zara-butikens;) Nice!!
Ikväll blir de mys hos grannen Pepe. Kolla lite film och fnissa. Han ska jobba imorgon så de blir ingen sen kväll. =)

Ha en underbar lördag!! ;);)

7 kommentarer:

Anonym sa...

tänkte fråga vad de är för brun utan sol du använder? den tycks ju verkligen vara kanon bra vilket dom flesta inte är? hur gör du innan du aplicerar? man måste väl skrubba o så? sen tycker ja de e så svårt att få de jämt o dessutom att slippa märken ?? hade vart tacksam för svar =)

Julia Hagman 22 år sa...

Hej! Joo såklart du ska få veta de! Det är den vanliga Garnier som finns på Lindex, kicks, åhlens osv osv. Guldig sprayflaska med genomskinlig guldkork. Jag börjar med att skrubba hela kroppen noga med handske.
Sprayar inne i duschen. Börjar med ena handen. NOGA överallt. Finns inget fulare om de blir fel på händerna.
Fortsätter sedan över till armen och tar överallt. Under och över ca 20 cm ifrån. Får inte bli rinnigt! ta inte med händerna! låt de va..
Ta bröstkorgen och halsen noga. bak på rryggen och nacken. Stoppa där och börja på andra handen. Fortsätt upp på armen och axlarna. Stig ur duschen. Flaxa lite och låt de värsta sjunka in. Gå in igen och gör samma prossidur igen. Vänta i 5 timmar utan att få något på de sprayade området. Gör samma sak kvällen efter. Sen har du en underbar TAN =D För att slippa den värsta luckten så duscha när du vaknat..=) LYCKA TILL..Blir de märken använd bakpulver och vatten och skrubbhanske på de fläckigaområdet. Kanoners!!

Anonym sa...

okej tack, säg att ja gör de en kväll då, så ska ja låta de vara till kvällen efter? o sedan dag nr 3 duscha på morgonen då?

Julia Hagman 22 år sa...

Ne du sprayar på en kväll, duschar nästa dag. Sprayar på kvällen,..duschar på morgonen igen..Gör tills du blir så brun som du vill.. Då hinner den jobba in sig under natten.. Och doften sätter sig inte så djupt.
Jag rekomenderar att bara ta max 2 ggr på händerna då dom drar åt sig mest. Jag har räknat dagarna då färgen ser kass ut. Den 7e dagen börjar de se kasst ut i armväck och halsväck. Så vill du att de ska hålla lite till. Skrubba bort de värsta och spraya på mer. =)

Anonym sa...

hrmhrm.., När jag frågade för ett tag sen så sa du att du använde "tan can".. Det är ju inte samma som Garnier... :)..

Julia Hagman 22 år sa...

Mm tyvärr..Tancan utgick under sommarn i sortimentet..varken affärerna eller internet hade något.. och jag fick snällt byta.. Garnier är minst lika bra...Om inte bättre! Billigare! =) Tancan har en fördel att de blir brunt med en gång..men den är dyrt och inte så skonsamt för lakan och kläder..Garnier tar sin tid innan de syns att man är brun. Men det är billigare och blir inte brunt överallt...

Anonym sa...

jaha, okej! Tänkte om jag missuppfattat de lr ngt.:) Då ska jag köpa Garnier ist då,"hann" aldrig köpa tancan iaf, men det va ju kanske bra :) Tack för svaret, å ha en bra dag! :D