torsdag, september 24, 2009

Funderaren Julia

Jag sitter här nerbäddad, med grönt-te med smak av vanlij brevid mig.
Doftar juvligt här inne. Doftljusen från Ikea har vart igång hela dagen. Dom luktar gräddglass me kolasås..mm!! Jag själv luktar just nu spraytan. Stått i duschen och sprayat in mig. Vaknar brun och fin imorgon =) Häärligt. Luktar mindre gott. Men jag är noga med min hy. Vill inte sola allt för mkt. Inte värt de..Jag ger gäärnet på sommar istället. Och på solresor. Då steks de...
Än så länge tycker jag att ja luktar okej de dagar då ja spraytannar mig. Min parfym är stark och brukar dölja de mesta. Och de gillas..Ja kan med och stinka lite skit i 2 dar..För att sen se brun o fin ut resten av veckan. =)

Aja inte de jag tänkt skriva om. Jag har tänkt skriva av mig om framtiden, om mina planer och mina drömmar.
Jag är en planerningsfreak som gud glömde. Ja planerar, och planerar och funderar, och planerar.
Mindre kul en dag som denna då jag hälst av allt velat slippa tänka på något.

Jag har iaf tänkt idag. Jag är sugen på att dra som Au Pair till New York. Alltid varit. Men saker har stått ivägen som kärleken och vissa komplicerade operationer som jag väntat på i flera år.

Nu är jag singel, mitt vikariat slutar i december och efter de? Vad händer då?.
Jag ska söka in till Omvårdnasprogramet igen..3e gången gillt?. Kommer ja inte in(vilket ja säkerligen inte gör) Så drar jag mer än gärna som Au Pair, om ingen ny kärlek kommit ivägen då så att säga ;)
Men det jobbiga med detta är..tadaaa!! Ja har 2 operationer kvar att göra med min missbildning. Så imorgon ska jag ringa Plastiken och fråga dom vart min jäkla kallelse är som ja skulle fått i augusti. Jag är så trött på att tjata..Men snart är allt klart.

Jag hoppas på att få göra dom samtidigt så ja slipper ta ledigt 2 ggr från jobbet. Smidigast så.=)
Efter operationerna så har jag inget kvar att göra här, inget som tvingar mig kvar i Sverige!!Yeeey.
Jag vill prova på lyxliv på manhattan. Bo i en våning vid central park och ha hand om ett barn, läs noga, ETT. Inte fler. Jag vill volontära på Animalrescue-center, eller liknande. Träna på ett gym mitt i smeten och se hur dessa människor lever i världens huvudstad NYC!
Jag vill uppleva, lära mig nya saker, plugga språket så ja kan prata de flytande, träffa nya vänner och se mig omkring...
Jag kan barn i åldern 1-5. Kan sköta ett barn i sömnen om de så vore(haha). Så de blir inget problem.
Engelskan går hyffsat redan nu och resa har ja gjort ensam förrut, enda problemet blir att vara utan familjen så länge. Jag menar även Pepe. Gud vad svårt de kommer bli!!
Men dom ska komma o hälsa på. Så det ordnar sig =)

Ända sakerna som håller mig i sverige är om ja kommer in på skolan och om jag blir kär =)

Jag längtar efter att få resa lite. Blir de ingen Au pair så blir de resa iaf. Sparar alla pengar ända tills december lönen =) Goa pengar när man bor hemma..!
Någon som vill med mig?? =) italien, kroatien, spanien? 2-3 v =) Tågluffa? Jag får se =)

Jag ser frame mot allt iaf. Oavsätt allt, hur det blir i slutändan så bliir de bra =) Au paira i min favorit stad, eller plugga de ja alltid velat?..=) LOVE IT!!

Nu blire idol. kram kram kram kram kram!!!
Tack för alla underbara människor som sms.ar mig dagligen, ringer mig och bryr sig om mig.
Ni får mig att må bra!!! TACK!

Inga kommentarer: