onsdag, april 08, 2009

2 hundraser som lockar!

Jag längtar välldigt tills ja ska få köpa mig en livskamrat! Saknar hund så. Men samtidigt är det mycket ansvar, och mycket som kommer kosta pengar. Ja kommer lägga allt på min hund. Dogwalker/Dagis/Bra kost/Kurser osv. Allt som behövs för att hon ska må bra( Ja ja vill ha en tik, gillar dom bäst)

Jag ändrar mig hela tiden med ras-val. Finns så mycket raser. Speciellt dåliga raser. Ja är ute efter raser som inte är så avlade. Raser som ser ut som de gjorde för 100 årsedan. Vill ha en sådan friskhund som möjligt. Blir den sjuk så blir den. men ja menar.
Slippa andningsproblem, ledproblem, ryggproblem, hudproblem, pälsproblem osv osv osv som vissa raser nästan kan födas med.(Bl.a Schäfer, Boxer, Mops) Visst alla hundar kan födas med problem. Men ja hoppas ni förstår.
Jag vill ha en lättskött päls, en allroundhund som vill/kan göra allt med mig.
Åka båt, resa, träna(Agillity, lydnad i alla klasser, lång promenader)
Ja hittar en ras, blir förälskad! Sen dyker det alltid upp negativa saker. Antingen att den är för liten(vill inte ha en knähund), eller att den har problem att andas när det är varmt ute. Aa jag är petig. Men kostar den 10 000 ska den vara exakt som ja vill.

Här är de två senaste: Bild 1. Hittar inget fel. Lutar mycket mot den. Helt otrolig.
Bild 2, mer päls, men den blir bara så lång och den är superlen. inte sträv. Bra temprament och jätte ovanlig. Vilket ja gillar.
Bra höjd samt vikt på båda. Går att lyfta om ja måste. Samt "nätta". Vill ha en som är lika kvick och snabb som jag är.


Tro nu inte att ja ska skaffa hund nu. Detta gäller nog om 2 år(ca). Då ja förhoppningsvis har jobb och bor ensam. Men man vet aldrig! Tiden visar när det passar. Längtar!
Nu ska jag sova!
Gonatt på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det så här att pinschern är en av de raserna som har mest medfödda hudsjukdomar och har mkt ledproblem. Mvh Hundmänniskan :)